سرپرست فرمانداری شفت در جلسه فوق العاده شورای منابع آب کشاورزی با اشاره به اهمیت مشارکت همه دستگاه‌های متولی برای تامین آب مورد نیاز گفت: پهنه‌بندی اراضی کشاورزی، مدیریت بهره‌برداری از چاه‌ها مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از شفت ، ابراهیم طاهری صادق سرپرست فرمانداری شهرستان شفت در جلسه فوق العاده منابع آب کشاورزی شهرستان که با حضور روسای ادارات ذیربط در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز کشاورزی و فراهم کردن آرامش روانی کشاورزان، وظیفه همه مدیران است و در این راستا باید دستگاه ها مشارکتی موثر داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شفت با اشاره به مصرف بهینه آب کشاورزی به منظور جلوگیری از ایجاد بحران آب و کمبود سفره های زیر زمینی افزود: باید با مدیریت صحیح بر مصرف آب و ترویج کشت محصولات کم آب بر در حوزه کشاورزی در راستای جبران کمبود آب در تلاش باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل زراعت در شهرستان، استفاده موثر و بهینه از همه ظرفیت ها و مدیریت در مصرف آب را امری ضروری خواند و افزود: تامین آب مورد نیاز کشاورزی و فراهم کردن آرامش روانی کشاورزان، وظیفه همه مدیران است و در این راستا باید دستگاه ها مشارکتی موثر داشته باشند و درصورت عدم همکاری هریک از نهادها ،گزارش آن سریعا اعلام شود.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌ها از اکنون موانع را بررسی و رفع کنیم تا کشاورزان در فصل زراعی با کمترین دغدغه مواجه شوند.

وی به نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی به کشاورزان نیز اشاره و تصریح کرد: به سبب کاهش نزولات آسمانی، طبق پیش بینی ها، فصل تابستان سختی را در پیش داریم که این مسئله باید به اطلاع مردم برسد .

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه همه مسئولان باید در کنار مردم باشیم ، دولت سیزدهم را دولتی مردمی و جهادی خواند و گفت: در دولت جهادی باید اقدامات هم جهادی و مردمی باشد.

طاهری صادق با اشاره که امسال بیشترین چالش آبی را داریم، تصریح کرد: باید در احیا و بازسازی منابع آبی، اولویت‌بندی صورت گیرد و در بازدیدها سردهنه گذاری، لایروبی، دریچه‌ها، ایستگاه پمپاژ به ترتیب اولیت‌بندی در دستورکار قرار گیرند.

وی بیان کرد: باید در محصولات هم به روزرسانی داشته باشیم و محصولات کشاورزی باید زود بازه و نسبت به کم آبی مقاوم باشند، زیرا اینطور که نشان می‌دهد هر سال شاهد روند کاهش درمخازن آبی هستیم لذا باید از اکنون برنامه ریزی در نوع بذر هم داشته باشیم.

در ابتدا این جلسه هر یک اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند