مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از رتبه 6 کشور با ضریب نفوذ 43 درصدی تلفن خانگی در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرزاد توکلی امروز در جلسه کارگروه دولت الکترونیک استانداری گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای دولت الکترونیک در استان اظهار کرد: هر کدام از کمیته‌ها عملکرد و خدمات خوبی در این زمینه داشتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ادامه داد: وضعیت استان‌های کشور بر اساس شاخص بین المللی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات IDI  توسط دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌شود که گیلان در این حوزه از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص بین المللی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات IDI گیلان رتبه 12 کشور است، افزود: گیلان در این زمینه جزو استان‌های خوب کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان با 43 درصد ضریب نفوذ تلفن خانگی رتبه 6 کشور را در این زمینه دارد، گفت: 99 درصد روستاهای گیلان از حداقل امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار هستند و در مجموع 157 هزار تلفن شهری و روستایی باید واگذار شود.

توکلی از آمادگی سه شرکت خصوصی برای واگذاری تلفن ثابت به شهرک‌های صنعتی و مسکن مهر خبر داد.

این مسؤول ضریب نفوذ کاربران اینترنت در گیلان را 33 درصد عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه اقدام‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه در این استان 52 درصد خانوارها به رایانه دسترسی دارند، تصریح کرد: کاربران اینترنت استان از متوسط کشوری پایین تر بوده و 69 روستای گیلان هیچ اربتاطی ندارند.

وی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار روستای گیلان در مرحله نصب و تست اینترنت و ارتقای شبکه دیتا در راستای مهاجرت معکوس و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا هستند.