مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ استفاده از مشاوره برای حل اختلافات خانوادگی گفت: این رویکرد باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،زهرا یعقوب نژاد صبح دوشنبه در جلسه افتتاح همزمان پروژه‌های بهزیستی گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر اصل توجه به کانون خانواده مورد تاکید بهزیستی بوده است، بیان کرد: فعالیت ۱۰۱ مرکز مشاوره روانشناختی در گیلان نیز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ استفاده از مشاوره برای حل اختلافات خانوادگی، تصریح کرد: رویکرد حل مشکلات خانوادگی از طریق مراجعه به مراکز مشاوره باید در جامعه نهادینه شود.

وی راه اندازی مرکز اورژانس‌های اجتماعی را یکی از اقدامات مثبت این سال‌ها عنوان کرد و افزود: این مراکز نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند.

فعالیت‌های اجتماعی باید انسان محور باشد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه طی چهار دهه اخیر افزایش توجه به موضوعات اجتماعی سبب ایجاد تغییرات اساسی در جامعه شده است، گفت: باید به مسائل اقتصادی، اجتماعی و سلامت نگاه انسان محور شود.

سیامک حیدری با تاکید بر انسان محور کردن فعالیت‌های اجتماعی، اضافه کرد: در دولت فعلی، توجه ویژه‌ای به توسعه ابعاد فرهنگی و اجتماعی استان‌ها شده است.

وی کاهش اعتیاد، حاشیه نشینی و توسعه محلات را رویکرد دولت دانست و تصریح کرد: محور قرار دادن انسان در فعالیت‌ها و برنامه‌های دولتی دنبال می‌شود تا از این طریق، آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.