معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر ضرورت تطبیق طراحی مد و لباس با فرهنگ دینی و اسلامی تأکید کرد و گفت: نباید اجازه داد الگوهای بیگانه جایگزین پوشاک اسلامی شده و بر پوشش جوانان تأثیرگذار باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید امیر مصباح،در نشست خبری اجلاس کارآفرینی ملی در حوزه تخصصی مد و لباس، برگزاری این اجلاس در گیلان را اقدامی ارزشمند در سطح کشور برشمرد و گفت: هماهنگ شدن با خطوط مختلف موازی اقتصادی در صنعت طراحی پوشاک، کاری سخت است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در حوزه طراحی لباس و وضعیت پوشاک اجتماعی در شرایط بحرانی قرار داریم، افزود: نمی‌توان پشت دیوار مرزها ماند، در عصر جهانی شدن اشتراکاتی در ایده‌ها و سلایق ایجاد می‌شود اما در نهایت هر کشوری بر مبنای پایه‌های فرهنگی و اجتماعی خود ایده‌ها را به‌کارگیری کرده و بومی‌سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین اجلاس کارآفرینی ملی مد، پوشاک و نساجی، روز پنجشنبه (۱۶ آبان) با حضور چهره‌های ماندگار عرصه مدیریت و تولید در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود، به محورهای اجلاس اشاره و اعلام کرد: نقش صنعت مد و پوشاک در توسعه پایدار، مدیریت راهبردی اشتغال، شناخت راهکارهای مؤثر اشتغال جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و آموزش رفتارهای مطلوب جهت ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان از جمله محورهای اجلاس است.

مصباح با تصریح اینکه طراحی مد و لباس مستلزم ارتباط بین طراحان و مصرف‌کنندگان است، برگزاری این‌گونه اجلاس‌ها را موجب تکمیل زنجیره طراح، تولیدکننده و مصرف کننده دانست و بیان داشت: تمام ارکان صنعت پوشاک در این اجلاس حضور دارند که علاوه بر ارائه ایده‌های جدید به آموزش مباحث مورد نیاز در این صنعت نیز می‌پردازند.

وی بر ضرورت تطبیق طراحی مد و لباس با فرهنگ دینی و اسلامی تأکید کرد و گفت: نوع پوشش ظاهری، هویت فکری و عقیدتی یک ملت را نشان می‌دهد، نباید اجازه داد الگوهای بیگانه جایگزین پوشاک اسلامی شده و پوشش جوانان ما مطابق با پوشاک غربی باشد.

مصباح ادامه داد: طراحی‌ها باید مرتبط با فرهنگ دینی و مطابق با ذائقه جوانان باشد تا بتوان پوشاک اسلامی را در جامعه‌ای که هدف هجمه فرهنگی دشمن در راستای تضعیف آموزه‌های دینی است، بیشتر ترویج داد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: طراحی‌ها علاوه بر تنوع و زیبایی باید الهام گرفته از نقش‌های بومی و فرهنگ اسلامی باشند تا بتواند مانعی برای طرح‌های وارداتی و استفاده مردم به‌ویژه جوانان از آن شود.

نخستین اجلاس یک‌روزه کارآفرینی ملی مد، پوشاک و نساجی با رویکرد رونق تولید با همکاری مؤسسه مد طراحان بافت نقش نهال گیلان، پنجشنبه (۱۶ آبان) با حضور ۱۱ استان کشور در رشت برگزار می‌شود.