استاندار گیلان صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی استان را امری لازم و ضروری برشمرد و گفت: جنگل های استان گیلان باید توسعه یابد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در حاشیه حضور در پویش «ایران سرسبز»  با اشاره به شعار «ایران سرسبز، هر ایرانی، یک درخت»، اظهار کرد: وظیفه هر ایرانی حضور در این پویش و کاشت درخت است.

وی با بیان اینکه امروز تلاش شد تا در این پویش درختان بومی استان گیلان کاشت شود، افزود: اگر هر ایرانی اراده کرده و یک درخت بکارد ضمن حفظ فضای جنگلی موجود در کشور به وسعت این فضا اضافه می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر صیانت از جنگل‌های استان، گفت: باید با همکاری منابع طبیعی جنگل‌های استان گیلان توسعه یابد زیرا در سال‌های اخیر شاهد کاهش عرصه‌های جنگلی استان بودیم که این دغدغه‌هایی برای دوستداران طبیعت ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری در این زمینه، اضافه کرد: پویش «ایران سرسبز» از امروز تا هفته منابع طبیعی در کشور و استان گیلان اجرا می‌شود و منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان آمادگی دارد تا پایان فروردین ماه که پایان فصل نهال کاری است نهال رایگان در اختیار مردم قرار دهد.