سرپرست آموزش و پرورش گیلان اشاره به جوان شدن میانگین سنی مدیران این مجموعه، گفت: تربیت مدیر کارآمد، متعهد و انقلابی برای آینده و جوانگرایی در دستور کار است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد فائزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت توسعه گفتمان فرهنگی در نهاد آموزش و پرورش، اظهار کرد: معلمان در طول دوران کرونا با از خود گذشتگی و کمک به دانش آموزان محروم، نقش مهمی در تداوم روند آموزشی داشتند و این موضوعات باید به طور ویژه‌تری در رسانه‌ها انعکاس و به اطلاع مردم رسانده شود.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با تمام توان برای اجرای عدالت گام برداشته و مقابل زد و بندها و فشارهای بیرونی ایستادگی می‌کنیم، افزود: بی عدالتی و ظلم در نهادی مانند آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست و بنده نیز تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا مقابل سفارشات بایستم.

وی با اشاره به جوان شدن میانگین سنی مدیران، معاونان و سایر کادر آموزشی، تصریح کرد: هدف ما تربیت مدیر کارآمد، متعهد و انقلابی برای آینده بوده لذا جوانگرایی و میدان دادن به نیروهای مستعد و تازه نفس در دستور کار است.

فائزی با بیان اینکه با تغییرات گسترده و بدون هدف مدیران آموزش و پرورش مخالف است، افزود: نگرش سیاسی افراد برای بنده اهمیتی ندارد و بر این اساس اقدام به انتخاب آنها نمی‌کنم بلکه تخصص، تعهد و پایبندی به ارزش‌های انقلابی را ملاک قرار می‌دهم.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران و افراد شاغل در آموزش و پرورش برای گرفتن پست و سمت بالاتر، گفت: اینکه یک نفر از داخل این مجموعه فرهنگی بخواهد با وصل شدن به برخی از چهره‌های سیاسی و صاحب نفوذ برای خود جایگاهی کسب کند شایسته نیست.

فائزی با بیان اینکه تداوم تعطیلی مدارس آسیب‌های فراوانی از جمله کاهش کیفیت سطح تحصیلی دانش آموزان را به دنبال دارد، بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته نیز مدارس در دوره بسیار کوتاهی تعطیل بودند لذا هدف ما نیز کاهش آسیب‌ها و حضور دانش آموزان در مدارس است.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اقدامات این مجموعه جهت به حداقل رساندن آسیب‌های آموزش حضوری در دوران کنونی، گفت: استفاده از فضای نمازخانه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت دانشکده‌ها و ادارات برای آموزش حضوری دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های درس در فضای باز ازجمله اقداماتی است که برای رفع نگرانی والدین در این ایام پیش بینی کرده ایم.