مدیرعامل انجمن ام اس MS گیلان گفت : در حال حاضر بیش از ۲ هزار بیمار ام اس استان نیازمند ارایه‌ی خدمات ویژه و توجه مسئولان هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرعامل انجمن ام اس استان گیلان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان، بیش از هزار و ۹۰۰ نفر زن و ۸۵۰ نفر مرد هستند که ارایه‌ی خدمات مورد نیاز درمانی و توانبخشی به این بیماران مستلزم تعامل و همراهی دست اندرکاران دولتی و حاکمیتی با این نهاد حمایتی است.

مهرانه قطب زاده همچنین ارایه‌ی خدماتی، چون فیزیوتراپی، کاردرمانی و توانبخشی را همراه با ارایه‌ی مشاوره‌های روانشناسی و روانکاوی از الزامات اقدامات حمایتی مرتبط با بیماران ام اس دانست و افزود: این اقدامات در بستر همکاری و توجه جدی متولیان و دست اندرکاران دستگاه‌ها و نهاد‌هاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تهیه‌ ویلچر، واکر و عصا از عمده‌ترین تجهیزات توانبخشی بیماران مبتلا به ام اس در گیلان است، اضافه کرد: خدماتی همچون ام آر آی از دیگر نیاز‌های این بیماران است که در حال حاضر فقط در بیمارستان پورسینای رشت ارایه می‌شود که بدلیل حجم بیماران و محدودیت ارایه خدمات به موقع، مشکلاتی برای بیماران ام اس وجود دارد.