فرماندار رشت با اشاره به اهمیت نهادینه شدن پرداخت زکات در جامعه اسلامی به عنوان یک ارزش سفارش شده، بر ضرورت تبیین کارکردهای فردی و اجتماعی زکات تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه تجلیل از عاملین و مودیان زکات شهرستان رشت که با حضور حجه الاسلام و المسلمین آزمایش رئیس اداره هماهنگی امور زکات کمیته امداد استان گیلان که در محل فرمانداری رشت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی(ع) و روز مرد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی بخش مهمی از مشکلات معیشتی محرومان با پرداخت خمس و زکات و مصرف بجا در امور اولویت دار قابل حل است.

 امام پناهی با تاکید بر لزوم هدایت و نظارت بر موارد مصرف خمس و زکات، گفت: بنا بر توصیه علماء، زکات جمع آوری شده هر منطقه بایستی در راه برآوردن نیاز مردم همان منطقه به مصرف برسد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به برکات بسیار پرداخت زکات از جمله از بین بردن بخل، افزایش رزق و درمان معضلات اقتصادی افراد جامعه، افزود: لازم است تا با تبیین فوائد فردی و اجتماعی دستورات اقتصادی اسلام مانند پرداخت زکات، زکات فطره و خمس؛ برنامه های فراگیر دین مبین اسلام در همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی افراد نهادینه شود.

وی باقیات الصالحات دانستن فعالیت در عرصه جمع آوری زکات، خواستار ساماندهی صندوق‌های موسسات خیریه دریافت کننده زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان و شفاف سازی محل مصرف زکات جمع آوری شده از سوی این موسسات گردید.

گفتنی است در پایان این مراسم از عاملین و مودیان برگزیده زکات شهرستان رشت تقدیر به عمل آمد.