استاندار گیلان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت اولیاء و خیران در مردمی کردن مدارس و فعالیت های مختلف آموزش و پرورش اثربخش بوده و باید عدالت آموزشی در مناطق مختلف گیلان اجرایی شود.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی با بیان اینکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور محسوب می شود، اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم به این نهاد ارزشمند، نگاهی اولویت دار و تحولی با رویکرد ترویج مبانی هویت ایرانی اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت را حائز اهمیت و دارای ظرافت‌های بسیار دانست و تاکید کرد: انسان‌سازی و تربیت نیروهای کمال یافته، کارآمد و مجهز به سلاح علم و ایمان و دارای مهارت زندگی، فردی و اجتماعی، ماموریت مهم آموزش و پرورش است.

 عباسی همچنین توجه به مباحث معنوی و اخلاق اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در کنار تعلیم و آموزش؛ ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و بهبود نمازخانه ها، ایجاد فضای بانشاط و دارای جذابیت فرهنگی و هنری، برپایی اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی و تمهید مقدمات بهره مندی دانش آموزان از آن مورد انتظار است.

وی تقویت روحیه پرسشگری و نقادی دانش‌آموزان در کنار شور و نشاط دوران تحصیل را در پیشرفت جامعه بسیار موثر دانست و افزود: حضور سخنرانان توانمند در مدارس برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و گفت‌و‌گوی صمیمانه با آنان از جمله نکاتی است که باید از سوی متولیان دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال هویت زدایی و تهدید باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: با تقویت نظارت بر عملکرد مدیران و معلمان مدارس و بهره مندی از ظرفیت‌ فرهنگیان خبره در امور تعلیم و تربیت، برگزاری جلسات کاربردی با حضور اولیاء مدارس و دانش‌آموزان باید فرآیند رشد نسل فعلی و آینده به خوبی برنامه ریزی و مدیریت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مولدسازی فضاهای آموزشی و توجه به پژوهشکده ها باید ایده های نو و عملیاتی در کنار رشد و تعالی دانش آموزان مدنظر باشد، گفت: هنرستان‌های استان در راستای ایجاد مهارت و فن آموزی و ارتباط دانش آموزان با مزیت های گیلان در بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی و نظیر آن  فعال‌سازی شود.

عباسی با تاکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در شهرستان‌های مختلف گیلان با اولویت مناطق کم برخوردار به درستی اعمال شود، خاطرنشان کرد: در پویا کردن فعالیت های آموزشی و پرورشی ضمن توجه به همه مدارس؛ از ظرفیت خانواده ها و خیران در مردمی کردن فعالیت های مختلف آموزش و پرورش در زمینه هوشمندسازی مدارس، ایجادفضاهای ورزشی و امکانات و تجهیزات مدارس، بهره مند شوید.

در این جلسه محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گزارشی از فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف ارائه کرد و دیگر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.