فرمانده انتظامی گیلان بر ضرورت ایجاد سامانکده متکدیان و معتادان در رشت تاکید کرد.

به گزارش سرويس اجتماعي نداي گيلان: سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز در نشست تخصصی بررسی راه‌های برطرف شدن معضل ترافیک با شهردار این شهر، اصلاح طرح‌های محیطی در بیشتر نقاط جرم‌خیز را در پیشگیری از جرم و برطرف شدن معضل ترافیک تاثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه با برگزاری نشست‌های تعاملی شرایط مطلوب‌تری برای آسایش و رفاه مردم فراهم می‌شود، تصریح کرد: در مسیر خدمت باید شهرداری و پلیس کمک حال همدیگر باشند تا مردم کمترین آسیب را متحمل شوند.

فرمانده انتظامی گیلان درباره جمع‌آوری متکدیان و معتادان از شهر رشت، تصریح کرد: جمع‌آوری متکدیان و معتادان از سطح شهر به تنهایی توسط پلیس کافی نیست بلکه باید سامانکده‌های معتادان در شهر رشت ایجاد شود تا بزهکاری کاهش یابد.

وی آموزش متکدیان و معتادان در سامانکده‌ها را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: آموزش موجب جلوگیری از بازگشت آنها به چرخه ناهنجاری و بروز بزهکاری می‌شود.

میرحیدری در ادامه به وضعیت پروژه‌های شهر رشت اشاره کرد و گفت: در اجرای هر پروژه باید زمینه‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی توسط شهرداری فراهم شود.

به گفته وی پروژه‌هایی مانند پیاده راه‌سازی، خط ویژه و تردد خودروهای شخصی باید با توجه به رفاه مردم و گام به گام اجرایی شود.

شهردار رشت نیز در نشست مذکور نگاه پلیس و شهرداری را همسو خواند و گفت: این امر موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم می‌شود.

سید محمدعلی ثابت‌قدم اجرای بسیاری از پروژه‌های شهری را بدون حمایت پلیس را امکانپذیر ندانست و افزود: پلیس لازمه زندگی مدرن شهری بوده و با تعامل و همکاری می‌توانیم شرایط زندگی مدرن را برای مردم شهر فراهم کنیم.

وی برطرف شدن معضل متکدیان، معتادان، ترافیک و… را در تقسیم کار بین دستگاه‌های مسئول دانست و یادآور شد: ایجاد تردد اجتماعی نیاز به انسجام اجتماعی دارد و همه باید در این راستا کمک و همکاری کنند.