فرماندار رشت گفت:باید تلاش شود تا از فرصت حضور گردشگران برای معرفی پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی و … استان گیلان بهره ببریم.

به گزارش ندای گیلان،سیروس شفقی در مراسم افتتاحیه آیین های نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان با تبریک به مناسبت نوروز، اجرای فعالیت های فرهنگی و نمایش آیین های سنتی را امری مهم برای انتشار داشته های ارزنده استان قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان بستری هویتی از زندگی گیلانیان است، بر ضرورت توجه به عناصر فرهنگ ساز تاکید کرد.

فرماندار شهرستان رشت حضور گردشگران نوروزی در گیلان را مبارک خواند و گفت: باید تلاش شود تا از فرصت حضور این افراد برای معرفی پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی و … بهره گرفت.

شفقی به آمادگی شهرستان رشت برای میزبانی از گردشگران نوروزی اشاره نمود و افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با تلاشی مضاعف و هم افزایی تمامی دستگاه های عضو برای تحقق نشاط و شادابی و رفاه هر چه بیشتر گردشگران تلاش می کنند.

در ادامه وی به همراه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و معاونین فرمانداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان از بخشهای مختلف اعم از نمایشگاه های صنایع دستی ،غذاهای محلی و مناطق مختلف موزه میراث روستایی استان و کاروانسرای تاریخی شاه عباسی بازدید بعمل آوردند.