رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان در ديدار مشترك به همراه جمعي از نمايندگان استان با معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اداري استخدامي كشور با اشاره به بازنشسته شدن ۱۸ درصد از كاركنان دولت در استان طي سال‌هاي آينده خواستار توجه به اختصاص سهميه استخدامي جديد به گيلان در برنامه هفتم توسعه شد.

به گزارش ندای گیلان،با حضور رئيس و معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان جلسه مشترك با دكتر ميثم لطيفي معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور و جمعي از نمايندگان محترم استان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

شراره كاوسي رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان در اين جلسه با بيان اين كه ۱۸ درصد از شاغلين ادارات استان بيش از ۲۵ سال سابقه دارند، گفت: باتوجه‌به اينكه عمده اين شاغلين داراي مدرك تحصيلي كارشناسي و پايين‌تر هستند طي ۵ سال آتي بازنشسته خواهند شد.

وي با تأكيد بر لزوم توجه جدي در اختصاص سهميه استخدامي به گيلان در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان كرد: بيشتر نيروهايي كه طي سال‌هاي آتي بازنشسته مي‌شوند شاغل در دستگاه‌هاي خدمت‌رسان مانند آموزش‌وپرورش، دانشگاه علوم پزشكي، جهاد كشاورزي، امور مالياتي، شهرداري رشت، ثبت‌اسناد، استانداري و شيلات هستند.

ضرورت ابلاغ ساختار اداري شهرستان تازه‌تأسيس خمام و درخواست تفويض اختيار در زمينه ساختار سازماني و نيروي انساني به شوراي راهبري توسعه مديريت در استان‌ها از ديگر مواردي بود كه رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي گيلان در ديدار با رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور به آن اشاره كرد.

 

  • نویسنده : الیاس بشری