خبر عجيب و ناراحت‌كننده ديگري كه دیروز منتشر شد، خبر ضرب و شتم حامد عطايي خبرنگار منتشر‌كننده فيلم سخنان قاضي‌پور است

به گزارش ندای گیلان روزنامه ی آرمان امروز در مقاله ای نوشت:

ظاهرا قرار نيست نادر قاضي پور نماينده منتخب اروميه از گفته‌هاي توهين‌آميزش عذرخواهي كند و همچنان در پي توجيه آن است. چند روز پيش بود كه با انتشار ويدئوي حرف‌هاي قاضي پور در يكي از ميتينگ‌هاي انتخاباتي‌اش موجي از واكنش‌ها در اعتراض به صحبت‌هاي وي ايجاد شد.

از شخصيت‌هاي سياسي گرفته تا روزنامه‌هاي كثيرالانتشار و شبكه‌هاي مجازي. دامنه حرف‌هاي عجيب و ركيك قاضي پور تا حدي بود كه كمپيني مجازي‌ توسط گروهي از مردم ايجاد شد كه خواسته‌اش عدم تصويب اعتبارنامه او در مجلس آتي است. اما قاضي‌پور كه گفته بود بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد، حالا و در اظهارنظری تازه، مدعي شده كه از خود دفاع خواهد كرد و مشكلي در تاييد اعتبارنامه‌ها نخواهد داشت.

دو برابر راي مي‌آورم!

نماينده اروميه در مجلس به بيان توضيحاتي درباره فيلم ويدئويي كه از وي منتشر شده پرداخت و گفت: در بحث بررسي اعتبارنامه‌ها مشكلي نخواهم داشت. قاضي‌پور درباره نحوه انتشار این فيلم كه موجب انتقادات بسياري شده است هم افزود: اين فيلم در محفلي دوستانه و قبل از انتخابات است.

عده‌اي با برخي از عناصر كوموله و پژاك عكس انداخته بودند كه من در آن نشست درباره آنها سخن گفتم و جواب آنها را دادم. وی با تاكيد براينكه منتشركنندگان اين فيلم ابتدا و انتهاي سخنان وي را حذف كرده‌اند، درباره آن ۶۰۰ اسير هم توضیح داد: در عملياتي كه ما انجام داديم بسياري از بچه‌هاي ما در آن محور شهيد شدند. در آن فيلم من تركي صحبت مي‌كنم كه به فارسي ترجمه كردن آن موجب بروز برخي شائبه‌ها شده است.

وي ادامه داد: من نمي‌توانم منكر اين بشوم كه آن كار را انجام نداده‌ام اما اينكه گفته شود آنها اسير بوده‌اند درست نيست چرا كه ما در عمليات بوديم و پس از عمليات بسياري از آنها روي زمين افتاده بودند. قاضي‌پور درباره اظهاراتش درباره عليخاني نيز گفت: آقاي عليخاني از دوستان سابق بنده بوده و ما با يكديگر مزاح مي‌كنيم.

من بابت اين حرف‌هايي كه زدم از جناب عليخاني دلجويي كرده‌ام و اين آمادگي را دارم كه اگر خلافي مرتكب شده‌ام دادگاهي شوم. ما تابع قانون هستيم.

نماينده اروميه درباره اينكه اين اظهارات مجازات حدي دارد، افزود: آقاي عليخاني آدم شوخ‌طبعي است و اگر سخنانم حد داشته باشد، حاضرم حد آن را بخورم چراكه نمي‌خواهم كار غيرقانوني انجام دهم. قاضي‌پور درباره اينكه اظهاراتش موجب شده برخي مطالب درباره نمايندگان سابق زن اين حوزه در جامعه مطرح شود، گفت: افرادي همچون خانم اماني در اين دوره از انتخابات اصلا حضور نداشته‌اند و منظور من هم تمام خانم‌ها نبوده است.

در اين دوره از انتخابات دو زن از شهر ما در انتخابات حضور يافته بودند كه مي‌توانيد از آنها نظر من درباره خانم‌ها را جويا شويد. نماينده اروميه درباره اينكه با وجود فضاي انتقادي در سراسر كشور عليه وي، اما مردم حوزه انتخابيه همچنان از او دفاع مي‌كنند، گفت: همين الان اگر مجدد انتخابات برگزار شود من دو برابر راي خواهم آورد. وي درباره راه افتادن كمپيني براي رد اعتبارنامه ‌اش در مجلس دهم افزود:

من هيچ مشكلي در بحث تاييد اعتبارنامه نخواهم داشت و اگر هم موردي پيش بيايد آنها بايد مطالب موردنظر خود را مطرح كنند تا براساس آن بتوانم پاسخ درست بدهم.

من از خودم دفاع خواهم كرد و مشكلي در تاييد اعتبارنامه‌ها نخواهيم داشت. قاضي‌پور درباره شكايت فراكسيون زنان از وی به كميسيون اصل۹۰ و هيات رئيسه گفت: من در اين ارتباط خبري نشنيده‌ام و اگر چنين مساله‌اي وجود داشته باشد، پاسخ مربوطه را خواهم داد.

حمله به خبرنگار منتشر‌كننده فيلم

اما خبر عجيب و ناراحت‌كننده ديگري كه دیروز منتشر شد، خبر ضرب و شتم حامد عطايي خبرنگار منتشر‌كننده فيلم سخنان قاضي‌پور است.

آنطور كه در خبرها آمده است‌ روز پنجشنبه هفته گذشته با آقاي عطايي تماسي از سوي افراد ناشناس گرفته مي‌شود و با دعوت مديرمسئول آينانيوز به ميدان انقلاب اروميه، بعد از جر و بحث انتخاباتي افراد حاضر به ضرب و شتم شديد اين روزنامه‌نگار با حضور زن و فرزندان وي پرداختند.

فارس نوشت؛ مصطفي زادگان مدير مسئول نشريه فرهنگ شمس و يكي از دوستان عطايي با اشاره به اينكه دوربين‌هاي منطقه صحنه حادثه را ضبط كرده است، گفت:

حادثه در مقابل دوربين يك بانك اتفاق افتاده و در حال حاضر دادستاني اروميه براي پيدا كردن مسببين حادثه و احقاق حقوق اين روزنامه‌نگار ورود پيدا كرده است.

وی افزود: در اين حادثه عطايي از چند ناحيه بدن از جمله گونه و گوش چپ دچار جراحت جدي شد و گفته مي‌شود پرده گوش وي دچار پارگي شده و قدرت شنوايي خود را از دست داده است. پرونده شكايت اين روزنامه‌نگار در دادسراي عمومي و انقلاب تشكيل و قرار است معاون دادستان و قاضي ويژه پرونده جرايم انتخاباتي نسبت به اين شكايت اعلام نظر کنند.

شکایت از قاضی‌پور به دستگاه قضا

همچنین روز گذشته فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس از ارسال شکایت تعدادی از نمایندگان از قاضی‌پور در پی اظهارات توهین‌آمیز نماینده ارومیه در مورد جامعه بانوان کشور به دادستانی کل کشور خبر داد.