استاندار گیلان گفت:از همه دستگاه ها فضايي امن را براي سرمايه گذار ميخواهيم و با هرگونه كوتاهي ناشي از دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه بدون تعارف برخورد خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،مصطفی سالاری در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان(سایر خبرهای جلسه و تصاویر) ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین جلسه اظهار داشت : هدف از اين جلسه تبیین برنامه هاي راهبرد ٥ ساله با برش يک ساله است كه بايد در اين راه با رویکرد شجاعانه و با كمک هم از همه ظرفیت ها استفاده كنيم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه وضعیت ها باید با اعداد و ارقام گفته شود تصریح کرد: بايد فاصله بين جايی كه هستیم و بايد باشیم را مورد بررسی قرار دهيم ، تقسیم كار كنيم و پيشنهادهای لازم را بدهیم.

باید جوابگوی مطالبات مردم باشيم

وی با تاكيد بر اينكه براي رسیدن به نقطه مطلوب به يک نقشه راه نياز داريم بيان داشت : طرح ها بايد ابلاغ و برنامه ها مشخص شود ،بايد مسير خودمان را بدانيم و در اين راه جوابگوی مطالبات مردم باشيم.
سالاری به حوزه بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:در اين بخش از دانشگاه علوم پزشكی انتظار داریم كه وضع موجود را ترسيم ،سرانه ها را مشخص و استان را براي تقويت بیشتر قطب بندی كند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان اضافه كرد:تجهیزات مورد نياز بايد تامین شود،ضریب اشغال بيمارستان ها مشخص شود و برش هاي شهرستاني لازم در اين موضوع داشته باشيم.
سالاري با بیان اینکه در حوزه آب بايد شهر به شهر ميزان استخراج آب،كيفيت و شبكه هاي آب را مشخص كنيم ادامه داد:در بخش انتقال و توزيع  باید تلاش هاي بيشتري صورت بگیرد و همچنین با اعداد و ارقام اين ميزان ها را مشخص كنيم.
اين مقام مسئول با اشاره به وضعیت حوزه برق استان گیلان تصریح کرد:در اين حوزه مشكلاتي وجود دارد كه مقداري از آن بايد از طريق فاینانس مرتفع ، و همچنین ميزان شبكه هاي انتقال و توزیع برق بصورت شبکه اي بايد مشخص شود.

استاندار گیلان  با اشاره به اینکه پروژه هايي در حوزه راه استان وجود دارد كه بايد بصورت ویژه پیگيری شود  تاکید کرد:در این بخش می‌بایست وضعیت جاده ها و ميزان تردد آنها مشخص، و شاخص ها و معيارها بررسی شود.
وي افزود:در بحث بهسازی بايد به گونه اي ساماندهي شود كه هم زيباسازي صورت بگیرد و هم از لطمه زدن به مردم جلوگيري شود.

ويلاسازي ها هيچ خيري به مردم نمي رساند

سالاري عنوان كرد:در بحث مسكن روستايي واحد هاي بوم گردي ظرفيت هاي بسيار خوبي وجود دارد كه هيچ گونه محدودیت هاي خود ساخته اي براي آن پذیرفته نمي شود.
استاندار گيلان تصريح كرد:ظرفيت در روستاها فراوان است كه بايد با تسهيلات و امكانات لازم جلوي مهاجرت روستاييان گرفته شود.
وي افزود:نبايد مشوق ويلاسازي ها شويم چرا كه اين ويلاسازي ها هيچ خيري به مردم نمي رساند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه در بحث كشاورزي كارهاي بسيار مهمي وجود دارد بيان داشت:در اين زمینه بايد بصورت كامل شفاف سازي شود ،براي بهتر كردن وضعیت چاره انديشي شده و ميزان بهره وري  ارتقا پيدا كند.

گردشگري حوزه اول استان است

دكتر سالاري مهار روان آب ها را مسئله مهمی برشمرد و گفت:مهار روان آب ها امري بسيار مهم است كه بايد به آن پرداخت ،آمارهاي دقيقي براي آنها ارائه داد و اولويت بندي كرد.
استاندار گیلان  با بیان اینکه متاسفانه اكنون معادن یک تهديد بشمار مي آيد ادامه داد:باید  با سرمايه گذار صحيح برخورد كنيم و رفع موانع سرمايه گذار بايد در اولويت هاي ما باشد.
وي همچنين با اشاره به اينكه گردشگري حوزه اول استان است عنوان كرد:نبايد به دنبال افزايش جمعيت در استان بلكه بايد به دنبال خرج كردن گردشگر در استان باشيم چرا كه صنعت گردشگري با مهمان پذيری متفاوت بوده و بايد از گردشگری به نحو احسنت كسب درآمد كرد.
سالاري بيان داشت:در بخش صنعت برند هاي بنامی از گذشته در گيلان وجود داشتند كه ديگر صاحب نام نيستند ،بايد به آنها كمک كنيم و در اين راه به ايجاد اشتغال بپردازيم.

بايد بدون ترس بين مردم حاضر شويم

استاندار گيلان با تاكيد بر اينكه فضاي فعلی گيلان براي سرمايه گذاري امن نيست اذعان داشت:از همه دستگاه ها فضايي امن را براي سرمايه گذار ميخواهيم و با هرگونه كوتاهي ناشي از دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه بدون تعارف برخورد خواهيم كرد.
وي خاطر نشان كرد:بايد بدون ترس بين مردم حاضر شويم و جوابگوي آنها باشيم و ميزان رضايتمندي و نارضايتي آن ها را ببينيم.
سالاري در انتها بيان داشت:گزارش هاي سه هفته اي مديران از امروز آغاز مي شود و اگر كسي نتوانست در اين مدت برنامه هاي خود را ترسیم كنم با او همكاري نخواهيم كرد.

توجه به كسب و كارهاي مبتني بر فناوري و اطلاعات ، توجه به گاز رساني مناطق روستايي از موارد ديگري بود كه استاندار گيلان به آن اشاره كرد.

وي همچنین توجه به وضعیت دامداری،توليد عسل ،ابریشم،وضعیت دخانیات و تولید بچه ماهي،پرورش و خوراک آن را از موارد مهم عنوان كرد و خواستار پيگيري در بهبود وضعیت آنها شد.