مدیر کل شیلات گیلان گفت: پارسال در طی همین مدت 20 تن صید ماهیان استخوانی داشتیم که امسال به 84 تن افزایش یافته است و این نوید خوبی برای صیادی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیر کل شیلات گیلان از پیش بینی صید حدود چهار هزار تن انواع ماهیان استخوانی در فصل صید امسال در سواحل استان خبر داد.

اسحاق شعبانی روز دوشنبه در گفت و گویی گفت : پارسال به دلیل شرایط نامناسب جوی که بدترین سال برای صید بود حدود سه هزار تن صید داشتیم که امسال پیش بینی می کنیم این میزان به حدود چهار هزار تن افزایش یابد.
وی در ادامه از صید 84 تن انواع ماهیان استخوانی در سه روز اول برداشت صید در سواحل استان خبر داد و افزود : نیم درصد این صید را ماهیان سفید ،81درصد کفال و دو و هشتم آن را سایر گونه ها تشکیل می دهند.
مدیر کل شیلات گیلان ارزش اقتصادی این میزان صید را یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد.
وی با یاد آوری این مطلب که امسال صید ماهیان استخوانی دریای خزر به دلیل تقارن با ایام تاسوعا و عاشورا به جای بیستم از هفدم مهر ماه شروع شد بیان کرد : پارسال در طی همین مدت 20 تن صید ماهیان استخوانی داشتیم که امسال به 84 تن افزایش یافته است و این نوید خوبی برای صیادی است.
به گفته وی ،51 پره صیادی فعال با حدود چهار هزار صیاد در 300 کیلومتر نوار ساحلی گیلان کار صید ماهیان استخوانی را از 17مهر ماه آغاز و تا 15فروردین سال آینده ادامه می دهند./ایرنا