رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و سرد شدن هوای منطقه صیادان آستارایی پس از 40 روز نیمه تعطیلی صید به روش پره کشی را آغاز کردند

به گزارش ندای گیلان،رئیس اداره شیلات شهرستان آستارا در خصوص شروع مجدد صید در آستارا گفت: همه ساله از نیمه نخست دیماه تا اواخر بهمن ماه صید و صیادی در دریای خزر به صورت نیمه تعطیل در می آید.
صادق خاصی پور با اشاره به اینکه این ایام به چله خشکی در نزد صیادان معروف است، افزود: در مدت یادشده ماهیان به سبب شرایط آب و هوایی حاکم به اعماق دریا می روند و صید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
خاصی پور با بیان اینکه از ابتدای فصل صید تا پایان آذرماه دو هزار و 359 کیلوگرم انواع ماهی توسط 49 صیاد شرکت موج گل سیبلی آستارا صید شده، اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 644 کیلوگرم کفال، 560 کیلوگرم ماهی سفید و 155 کیلوگرم ماهی کپور و آزاد صید شده است.
وی ادامه داد: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 80 درصد کاهش یافته است.
رئیس اداره شیلات آستارا با بیان اینکه به دلیل برودت زودهنگام هوا ، صید ماهی در شهرستان های تالش و آستارا چند روز زودتر از وقت مقرر آغاز شد، گفت: از 20 تا 31 شهریور امسال، به دلیل کولاکی نبودن دریا صیادان آستارایی دو هزار و 509 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی صید کردند.