در سال ۹۴ در بخش تصادفات فوتی شهرستان صومعه سرا از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است

به گزارش ندای گیلان،جلسه شورای ترافیک شهرستان صومعه سرا در حالی برگزار شد که آمار ۲۴ نفر فوتی در تصادفات رانندگی این شهرستان، صومعه سرا را در جایگاه نخست حوادث رانندگی قرار داده است.

سروان سید افشین گراکویی در جلسه شورای ترافیک که ظهر دوشنبه در شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۴ در بخش تصادفات فوتی شهرستان صومعه سرا از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ فقره تصادف منجر به فوت در این شهرستان رخ داده است، گفت: در این تصادفات ۲۴ نفر از همشهریان صومعه سرایی جان خود را از دست داده اند.

رئیس پلیس راه فومنات با اشاره به رشت -صومعه سرا- فومن- شفت- ماسال پنج حوزه فعالیتی این مرکز در غرب استان گیلان، خاطرنشان کرد: صومعه سرا در بین این شهرستان ها از نظر تصادف درجایگاه نخست قرار دارد.

وی تصادفات جرحی شهرستان صومعه سرا را ۳۱۰ مورد عنوان و تصریح کرد: ۳۷۰ نفر در این تصادفات مجروح شده و ۹۳ تصادف خسارتی نیز در این شهرستان گزارش شده است.

سروان گراکویی با بیان اینکه میزان تصادفات صومعه سرا در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته آن با کاهش پنج درصدی همراه بوده گفت: با توجه به تعداد کشته شدگان و مجروحان تصادفات رانندگی در این منطقه نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و فعالیت مناسب تر در این شهرستان احساس می شود.

به گفته این مسئول در سال ۹۵ نیز شهرستان صومعه سرا شاهد یک فقره تصادف منجر به فوت در مسیر روستای نفوت و ۱۳ تصادف جرحی با ۱۵ مجروح و ۱۴ تصادف خسارتی بوده است.

رئیس پلیس راه فومنات در ادامه نیز به شناسایی نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان در اصلاح برخی نقاط حادثه خیز،  همکاری و تعامل بسیار خوبی با پلیس راه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات پلیس راه در شهرستان، چهار راه خاکیان در مسیر جاده بین الملل بوده، افزود: خوشبختانه با نصب سرعت کاه در این مسیر، تعداد تصادفات منجر به جرح و فوت در سال گذشته کاهش یافته است.

گراکویی ایمن سازی دهنه پل های موجود در برخی روستاهای شهرستان را ضروری دانست و اظهار کرد: نبود حفاظ در دهنه پل ها همانند پل مسیر سه سار به ماسال سبب بروز تصادفات در این منطقه شده است.

وی در ادامه به تفکیک حوزه های فعالیت پلیس راه فومنات و پلیس راهور در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: عدم تفکیک حوزه و نصب تابلو در بخش های مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ گاها موجب برخی ناهماهنگی ها بین اداره ای می شود.مهر