جهانگیری گفتاقدامات خوبی برای صنعتی شدن گیلان انجام شده ولی پیش نیاز اصلی اینکه استان بتواند مسیر توسعه را سریع تر طی کند، ایجاد زیرساخت هاست

به گزارش ندای گیلان،اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد صنعتی تولیدکننده انواع پارکت و لیمنت در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران بیان کرد: وجه غالب گیلان، کشاورزی است ولی استعداد زیادی برای صنعتی شدن دارد و از قبل از انقلاب هم، یکی از استان های مهم ایران بوده است.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای صنعتی شدن گیلان انجام شده ولی پیش نیاز اصلی اینکه استان بتواند مسیر توسعه را سریع تر طی کند، ایجاد زیرساخت هاست.
جهانگیری راه آهن، فرودگاه و آزادراه را از اولویت ها عنوان و اضافه کرد: باید تمامی زیرساخت هایی که مورد نیاز برای توسعه صنعتی هست، فراهم شود چراکه این استان، نیروهای انسانی نخبه تحصیلکرده ای دارد که می توانند در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، به صنعتی شدن کمک کنند.
معاون اول رئیس جمهوری با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل زیرساخت های یادشده در اوایل دولت دوازدهم و اهتمام به بهره گیری از فرصت ها و استعدادها برای توسعه بیشتر گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی هم، فرصت بسیار خوبی است و مهم ترین منطقه آزادی است که در استان های شمالی ایجاد شده است.
ایرنا