مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستون‌های حیاتی اقتصاد جهانی مطرح است، گفت: نمایشگاه‌ها محرک رشد اقتصاد هستند.

به گزارش ندای گیلان: طهمورث لاهوتی اشکوری با توجه به در پیش بودن دومین نمایشگاه توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی گیلان به بیان نقش و جایگاه صنایع کوچک و برگزاری نمایشگاه‌ها پرداخت و گفت: در دهه‏‌های اخیر رشد و گسترش صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه صنعتی کشورها از جایگاه خاصی برخوردار شده ‏است و عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند، چرا که این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بر رشد اقتصادی اثر ‏گذارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان درباره اهمیت صنایع کوچک بیان کرد: صنایع کوچک در ایران، به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏زا، بنگاه‏‌های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‌‏اند و با توجه به این‏که درصد بالایی از واحدهای صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‏‌اند، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‏‌توانند نقش اساسی در برنامه‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: روند پیشرفت تحولات روز افزون در محیط کسب و کار امروزی، واحدهای کوچک و متوسط را جزیی از شبکه‌ها و زنجیرهای تولید جهانی قرار داده است که توانایی‌های فن‌آوری، نیروی کار متخصص و مدیریت پیشرفته از مهمترین ویژگی‌های آن است.

لاهوتی اشکوری یکی از دغدغه‌های صاحبان صنایع را نبود بازار مناسب داخلی و خارجی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و حضور در آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع این دغدغه و تبلیغات مناسبی در جهت کسب بازار و فروش محصولات صنعتگران داشته باشد.

وی در ادامه افزود: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستون‌های حیاتی اقتصاد جهان است و در واقع نمایشگاه‌ها یکی از محرک‌های مهم در رشد اقتصاد هستند. امروزه صنعت نمایشگاهی از جایگاه مهم و ارزشمندی در دنیا برخوردار است و ابزاری موثر برای ترویج، توسعه و تبادل تجاری با چشم‌اندازی روشن پیش رو صنعتگران است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به بیان نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها پرداخت و گفت: این صنعت برای بسیاری از کشورهای جهان به منزله صنعتی بزرگ و بین المللی و نقطه رشد اقتصادی جدید است و به جز صنعت نمایشگاهی هیچ صنعت بین المللی دیگری در جهان وجود ندارد که مانند آن در تمام اعصار نقشی مهم و محوری در توسعه تجارت ایفا کرده باشد.

لاهوتی اشکوری نقش نمایشگاه‌ها را در زمینه توسعه تجارت راهگشا دانست و گفت: به هر حال نمایشگاه‌ها در جهت توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور خصوصا در شرایط دشوار محدودیت‌های تجاری می‌تواند محلی برای آشنایی با دستاوردها و توانمندی کشور باشد و در زمینه توسعه تجارت خصوصا توسعه صادرات راهگشا بوده و در زمینه اقتصاد مقاومتی و ارائه ظرفیت‌ها مفید باشند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی گیلان، ارتقای همه‌جانبه صنعت استان به ویژه صنایع کوچک است، البته صنایع کوچکی که از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است و دارای نشان استاندارد در تولید تمامی محصولات خود است.