معاون وزیر کشور گفت: حدود 64 میلیون نفر جمعیت بالای 15 سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کشور هستند و تاکنون برای حدود 33 میلیون نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان ثبت احوال نیز در دیدار مذکور به وجود یک‌هزار و 100 اداره و 6 هزار و 500 نفر کارمند در این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: صدور اسناد هویتی یکی از ماموریت‌های سازمان ثبت احوال برای تمام ایرانی‌های داخل و خارج از کشور است.
حمید درخشان‌نیا، تولید و انتشار آمار جمعیت و مهاجرت را از ماموریت‌های سازمان ثبت احوال عنوان کرد و افزود: آمار تولد، وفات، ازدواج و طلاق به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه در کشور تولید شده و به دستگاه‌های مربوطه ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان ثبت احوال در کشور است، بیان کرد: حدود 64 میلیون نفر جمعیت بالای 15 سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کشور هستند و تاکنون برای حدود 33 میلیون نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.
معاون وزیر کشور از بهره‌برداری از کارت هوشمند ملی از ماه گذشته در کشور خبر داد و تصریح کرد: طبق تفاهمنامه با بانک ملت، مشتریان این بانک برای دریافت و پرداخت وجه از دستگاه‌ها و افتتاح حساب می‌توانند از کارت هوشمند ملی استفاده کنند.
درخشان‌نیا با بیان اینکه حذف فتوکپی در استان‌های خوزستان، قم و سمنان به طور آزمایشی آغاز شده است، متذکر شد: از دهه فجر امسال ثبت اسناد و املاک در دفاتر رسمی با کارت هوشمند ملی آغاز می‌شود.
وی به ثبت الکترونیکی اطلاعات بیش از 120 میلیون نفر ایرانی زنده و فوت شده از سال 1297 در سازمان ثبت احوال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 120 دستگاه دولتی و بخش خصوصی در بیش از 200 هزار نقطه از کشور برای استفاده از اطلاعات مذکور به سازمان ثبت احوال متصل هستند و امر تصدیق را از این طریق انجام می‌دهند.
به گفته رئیس سازمان ثبت احوال، در ثانیه 6 هزار استعلام به طور الکترونیکی از این سازمان انجام می‌شود.
درخشان‌نیا، فرهنگ‌سازی انتخاب نام نیکو را یکی از فعالیت‌های سازمان ثبت احوال دانست و بیان کرد: کمیته‌ای به منظور تشویق مردم برای انتخاب نام‌های مبارک برای فرزندان خود در سازمان ثبت احوال تشکیل شده است.
وی از تشکیل کمیته‌ای به منظور تجمیع کارت‌های هوشمند در کارت هوشمند ملی در آینده نزدیک در کشور خبر داد و تصریح کرد: تمام اطلاعات کارت‌های هوشمند مانند گواهینامه در کارت هوشمند ملی تجمیع می‌شود.