مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به مناسبت دهه تولید و تجارت و پاسداشت هفته قوه قضائیه در دیدار با معاون دادگستری استان گیلان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۴ پروانه بهره برداری صنعتی و ۳۶۰۰ پروانه کسب صنفی در استان گیلان صادر شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛ تیمور پورحیدری به اتفاق معاونین به مناسبت “دهه تولید و تجارت” و پاسداشت هفته قوه قضاییه به دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان رفت و با تبریک فرا رسیدن این ایام اظهار داشت: هدف گذاری حوزه تولید و تجارت بر اساس دستور مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال ترسیم شده است و صنایع و صنوف متعددی در سه ماهه امسال شکل گرفته اند.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه پشتوانه قضایی می‌تواند بسیاری از درگیری های حقوقی حوزه تولید و تجارت را حل و فصل نماید گفت: حمایت و تعامل دادستانی و دادگستری استان به فضل خداوند بسیار مطلوب بوده و بویژه در تعیین تکلیف و احیای مجدد واحدهای صنعتی راکد و تملک شده می‌تواند کارگشا باشد.
وی رویکرد مقامات قضایی استان در همگرایی با تولید را قابل تحسین دانست و افزود: احیای ۶۸ واحد تحت تملک و راکد شده را در دستور کار امسال گذاشته ایم که تاکنون طی دو جلسه ستاد احیا و راه اندازی مجدد صنایع راکد ۳۷ واحد تا حدود زیادی تعیین تکلیف شده اند و در حال طی کردن فرایند حقوقی هستند.
دستگاه قضایی در کمک به رفع مشکلات تولید و تجارت مصمم است
در ادامه این دیدار احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان؛ دهه تولید و تجارت را به دکتر پور حیدری و معاونین این اداره کل تبریک گفت و عنوان کرد: دامنه فعالیت های اداره کل صمت به شدت گسترده است و در واقع سه سازمان در یک جا در حوزه صنعت و تولید و بخشی دیگر در حوزه اصناف و بازرسی و قسمتی نیز در حوزه معدن فعالیت می‌کنند.
معاون دادگستری استان گیلان با بیان اینکه اداره کل صمت به عنوان بزرگترین نهاد اقتصادی استان می باشد تصریح کرد: فشارهای مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر نهادهای اقتصادی وارد می شود ولی ما در کنار همه دستگاه‌های خدمت رسان به مردم هستیم.
احمد آقایی با بیان این که دستگاه قضایی در راستای کمک به رفع مشکلات حوزه تولید و تجارت مصمم است تاکید کرد: ما در امور اجرایی نه تداخل و تقابل داریم و با رویکرد حمایتی و نظارتی تلاش داریم که منویات مقام معظم رهبری در قالب شعار سال و اهداف عالیه نظام محقق و عملیاتی شود.
وی از قانونمداری و اخلاق مداری مدیرکل صمت استان و رویکرد مطلوب خدمت‌رسانی این اداره کل تشکر کرد و افزود: در راستای احیای واحدهای راکد و ایفای حقوق عامه از خادمین عرصه تولید و تجارت پشتیبانی خواهیم کرد تا تولید و اشتغال استان رونق بیشتری بگیرد.