مجمع اسلامی آذری های گیلان با انتشار بیانیه ای از صدور مجوز رسمی فعالیت این مجمع توسط وزارت کشور خبر داد و نوشت: لاش داریم تا خدمتگزاران بدون ادعا و مخلصی برای مردم شریف و عزیز شهرمان رشت باشیم.

به گزارش ندای گیلان،در بیانیه ای به امضای محمد محمودیان دبیر کل مجمع اسلامی آذری های گیلان آمده است:

به نام خدا

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

همشهریان عزیز، با سلام
در ابتدا لازم است پیشاپیش سال نو ۱۴۰۱ شمسی را خدمت یکایک شما گرامیان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای شما یاران، حال خوب و دل خوش مسئلت داریم.
خداوند منان را شاکر هستیم که همت و تلاش ۲۰ساله تک تک اعضای فعال در مجمع اسلامی آذری‌های گیلان نتیجه داده و مجوز رسمی فعالیت مجمع اسلامی آذری‌های گیلان صادر گردید.
ما خدمت گذاران شما در مجمع اسلامی آذری‌های گیلان اعلام میداریم:
به حول و قوه الهی و طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب، زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرمانبرداری محض از قانون اساسی در راستای وحدت اقوام (گیلک، آذری و تالش و…) و تحکیم روابط اجتماعی و فرهنگی و مذهبی در شهر زیبایمان رشت قدم برداشته و رجای واثق داریم که نقطه تمایز و برتری بین افراد از قومیتهای مختلف، طبق نص صریح کلام خداوند فقط تقوا و اعمال صالح است که باعث تمایز و برتری است نه رنگ پوست و لهجه و گویش و ثروت. در همین راستا و در شرایط خاص کشورمان یک تنه به مصاف شیطان‌های بزرگ زمانه خود رفته و به احترام و پاسداشت خون شهدای گرانقدرمان، ذیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب تنها عامل ادامه موفقیت‌های کشور عزیزمان وحدت و برادری و برابری میباشد. مجمع اسلامی آذری‌های گیلان بدینوسیله به ضرس قاطع اعلام میدارد که با کمال افتخار، تلاش داریم تا خدمتگزاران بدون ادعا و مخلصی برای مردم شریف و عزیز شهرمان رشت بوده و با اتکال به ذات لایزال خداوند جلیل و رحمان و احیای سنت حسنه حق الناس کما فی السابق سربازوار در خدمت امت باوقار و نجیب و فرهیخته باشیم.