سیدحسن نورانی در صومعه‌سرا با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 774 فقره کارت ملی هوشمند برای شهروندان صومعه‌سرایی صادره شده است.

ندای گیلان:سیدحسن نورانی در صومعه‌سرا با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 774 فقره کارت ملی هوشمند برای شهروندان صومعه‌سرایی صادره شده است.

وی با اشاره به اینکه کارت ملی هوشمند برای کسانی که کارت ملی خود را گم کرده‌اند نیز صادر می‌شود، ادامه داد: شناسنامه‌های طرح جدید نیز در ابتدا برای کسانی که متقاضی تعویض شناسنامه بودند انجام می‌شد اما اکنون به‌دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در زمینه کمبود شناسنامه برای کسانی که برای نخستین‌بار شناسنامه‌های آنها عکس‌دار می‌شود و تغییرات سجلی مانند تغییرات هویتی دارند صادر می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تلاش می‌شود برای کسانی که شناسنامه‌های آنها مستعمل و دارای وضعیت نامناسبی است شناسنامه جدید صادر شود.

نورانی با اشاره به آمارهای وقایع حیاتی صومعه‌سرا، خاطرنشان کرد: در دو ماه نخست امسال 255 مورد ازدواج و 34 مورد طلاق در شهرستان رخ داده است.

وی با بیان اینکه 101 ازدواج مربوط به فروردین‌ماه و 154 مورد در اردیبهشت‌ماه اتفاق افتاده است، یادآور شد: در فروردین‌ماه امسال 20 مورد طلاق و در اردیبهشت نیز 14 مورد طلاق در شهرستان رخ داده است.

رئیس ثبت احوال صومعه‌سرا گفت: در دو ماه نخست امسال 210 مورد فوتی در شهرستان صومعه‌سرا ثبت شده است.

وی به آمار 11 ماه در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته یک‌هزار و 577 مورد ولادت و یک‌هزار و 138 مورد فوتی در صومعه‌سرا ثبت شده است.

نورانی درباره وضعیت ازدواج و طلاق در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته یک‌هزار و 332 مورد ازدواج و 208 مورد طلاق در صومعه‌سرا به ثبت رسیده است.

وی صدور شناسنامه‌های مکانیزه و کارت ملی هوشمند برای شهروندان صومعه‌سرا در سال جاری خبر داد.