نماینده رشت می گوید طبق اطلاعیه وزارت صنعت مهلت واردات و ترخیص برنج به 31 شهریورماه موکول شده است در حالی که این اقدام از سوی نمایندگان تخلف آشکار از قانون محسوب می‌شود.

به گزارش ندای گیلان ،جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار داشت:‌ پاسخ قاطع نمایندگان به تخلف از قانون، سئوال و استیضاح است بنابراین وزارتخانه‌های صنعت،‌ معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی حق اعطای هیچ گونه مجوزی جهت واردات برنج به داخل کشور را ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به اعلامیه اخیر معاونت توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود:‌ طبق این اطلاعیه مهلت واردات و ترخیص برنج به 31 شهریورماه موکول شده است در حالی که این اقدام از سوی نمایندگان تخلف آشکار از قانون محسوب می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه افراد مسئولی که اخیراً در زمینه واردات برنج تصمیم‌ گرفته‌اند باید حرف خود را پس بگیرند ابراز داشت:‌ اگر این اقدام از سوی مسئولان ذیربط اجرایی و جلوی واردات برنج گرفته نشود سئوال و استیضاح در انتظار وزرای متخلف خواهد بود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به ویژه مجمع نمایندگان گیلان در رابطه با حقوق کشاورزان با هیچ مسئولی مماشات و ملاحظه‌ نمی‌کنند گفت:‌ ما با جدیت کامل برای حمایت از شالیکاران شمالی وارد میدان می‌شویم و اجازه تکرار چنین رفتارهایی را به هیچ مسئولی نمی‌دهیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزیر جهاد کشاورزی را مسئولی پرتلاش اما میزان نفوذ وی در بحث واردات و تنظیم بازار را ناچیز خواند و تصریح کرد:‌ بخش اعظمی از امور و فعالیت‌های مربوط به کنترل بازار محصولات کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور واگذار شده است.

وی دادن اختیار و آزادی عمل به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در بحث کنترل بازار محصولات کشاورزی را تخلف دولت دانست و عنوان کرد:‌ در چند روز آینده وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت به گیلان سفر می‌کند و اعتراض شدید مجمع نمایندگان استان در مورد تخلفات اخیر به وی ابلاغ می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مورد موضوع خرید توافقی برنج نیز خاطرنشان کرد:‌ ایجاد حالت رقابتی کردن در بازار از اهداف مهم این طرح بوده که در کنار دولت بخش خصوصی نیز با قیمت‌های پیشنهادی بالاتر ورود می‌کند و به سبب آن شوک لازم در بازار فروش برنج انجام می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه اهتمام مجمع نمایندگان گیلان حمایت همه جانبه از حقوق شالیکاران استان است اظهار داشت:‌ نمایندگان مجلس در برابر هر تصمیمی که منجر به ‌ضررو و زیاد کشاورزان شود به شدت عکس‌العمل نشان داده و در مقابل آن می‌ایستند.