رستگار با بیان اینکه مرگ عابران پیاده در حوادث رانندگی غم‌انگیز است گفت: گیلان در حوادث مربوط به عابران پیاده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است

فرمانده ی پلیس گیلان امروز با اشاره به حوادث رانندگی در گیلان اظهار کرد: روز گذشته بر اثر بی‌احتیاطی یک دستگاه خودرو و برخورد با عابر پیاده، این عابر که یک خانم بود جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه مرگ عابران پیاده در حوادث رانندگی غم‌انگیز است، تصریح کرد: گیلان در حوادث مربوط به عابران پیاده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

فرمانده پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه بارها تأکید شده که رانندگان در جاده‌های فرعی و اصلی این استان با احتیاط و دقت زیاد رانندگی کنند، خاطرنشان کرد: باز هم شاهد بی‌احتیاطی رانندگان و نادیده گرفتن عابران پیاده از طرف آنها هستیم.

وی توجه به عابران پیاده را امری مهم و ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط خاص جاده‌های گیلان که تمام آنها در حاشیه نقاط مسکونی قرار دارند، ضرورت دارد رانندگان قوانین رانندگی را رعایت و به عابران پیاده توجه کنند.

رستگار در ادامه به وضعیت جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: اکنون تمام راه‌ها باز است و محدودیت ترافیکی نداریم.

وی با تصریح بر اینکه بارندگی‌ها سبب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله طولی در چنین شرایطی امری ضروری است.

فرمانده پلیس راه گیلان پرهیز از سرعت غیرمجاز، رعایت حق‌تقدم، خودداری از سبقت‌های نابه‌جا و انحراف‌های به چپ و راست و… را مورد تأکید رانندگان قرار داد و خواستار توجه بیشتر آنها نسبت به عابران پیاده شد.