رئیس پیشین رسانه ملی گفت:زمان برای بازی‌های سیاسی و اصطلاحاً تسویه حساب‌های سیاسی همیشه وجود دارد، اما قطعاً الان زمان مناسبی برای این موضوع نیست.

به گزارش ندای گیلان،محمد هاشمی رئیس پیشین صداوسیما در یادداشتی نوشت:

بارها از زبان مسئولان بیان شده که شرایط کشور شرایطی خاص است. این را البته همه مردم و کارشناسان هم می‌توانند بخوبی درک کنند که وضعیت کشور چگونه است. این شرایط می‌طلبد که بیش از هر زمان دیگری به فکر همکاری و همگرایی حرکت کنیم نه در مسیر انشقاق و پراکندگی.
نکته دیگر اینکه هم کارشناسان و هم بخش زیادی از مردم درباره اینکه ریشه مشکلات کشور کجاست و این مشکلات از کی و چگونه به وجود آمده آگاهی‌هایی دارند. بنابراین تهیه گزارش‌هایی در رسانه‌ها و ساخت برنامه‌هایی در صداوسیما که بخواهد خلاف این واقعیات و آگاهی‌ها باشد از طرف مردم هم مورد قبول قرار نمی‌گیرد بخصوص اینکه این روایت‌ها، یکجانبه باشد و بدون توجه به واقعیات اقتصاد کشور و مشکلات، تلاش شود همه تقصیرها به یک قوه یا نهادی نسبت داده شود بدون اینکه زوایای مختلف آن بررسی و حتی اشاره شود. استراتژی که به نظر می‌رسد دشمنان و در رأس آنها امریکا علیه ایران در پیش گرفته‌اند، القای ناکارآمدی نظام از طریق جنگ روانی و رسانه‌ای است تا به وسیله آن امید مردم نسبت به توانمندی‌های مجموعه نظام را از بین ببرند.
این مسلم است که اگر در این مسیر موفق شوند، اعتماد مردم نسبت به نظام و کارآمدی آن کم می‌شود و این خود چه بسا سرمنشأ بسیاری مشکلات دیگر باشد. حال هر جریان سیاسی یا رسانه‌ای اعم از مکتوب و مجازی و تصویری، برنامه‌ها و ادعاهایی را مطرح سازد که حاصلش ناامیدی مردم از توانمندی مجموعه نظام باشد، قطعاً در زمین دشمن و در چارچوب همین استراتژی جنگ روانی بازی کرده است.
زمان برای بازی‌های سیاسی و اصطلاحاً تسویه حساب‌های سیاسی همیشه وجود دارد، اما قطعاً الان زمان مناسبی برای این موضوع نیست، چرا که حاصل آن یا به تعبیری دود آن فقط به چشم یک جناح و یک گروه نمی‌رود و آسیب‌های آن همه را در بر می‌گیرد. لذا این تأکید که زمان مشارکت، همکاری و هم‌افزایی است، تأکید بجایی است. در این میان قطعاً تکلیف صداو سیما بسیار روشن و البته مهم است. انتظار می‌رود که رسانه فراگیر کشور در چارچوب منویات و توصیه‌های رهبری که امید‌افزایی و دعوت به همگرایی است طی طریق نماید. در حقیقت صداو سیما باید مقابل جنگ روانی دشمن باشد نه همراه آن. درباره رویکرد سیاسی صداو سیما و اینکه همواره شائبه‌هایی مبنی بر همراهی آن با یک جناح سیاسی وجود داشته آنچنان که برخی مستند اخیر آن به‌نام «روایت مردم» را نیز در همین چارچوب و مقدمه‌سازی برای انتخابات آتی با هدف ناکارآمد جلوه دادن دولت می‌دانند، نمی‌توان قضاوت کرد اما تجربه دوره‌های گذشته انتخابات و حتی مقاطع غیرانتخاباتی نشان از آن دارد که برنامه سازان صداو سیما از این قبیل برنامه‌ها طرفی نبسته‌اند و مردم توجهی به آن ندارند. چنانکه در آستانه انتخابات مجلس دهم و در شب انتخابات شاهد بودیم سیما مستند هشدار گونه‌ای را پخش کرد با این جهت‌گیری که مردم به یکی از لیست‌ها رأی ندهند اما دیدیم که اتفاقاً مردم عکس آن عمل کردند. به هر روی در شرایط فعلی انتظار از صداوسیما آن است که نقطه مقابل جنگ روانی دشمن باشد نه اینکه خود بر طبل آن بدمد و همراهی کند.