بهرام پور ضرب در گفتگویی از صادرات 17 تن پنیر خامه ای به ارزش 65 هزار دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان، به کشور روسیه خبر داد

به گزارش ندای گیلان،بهرام پور ضرب در گفتگویی از صادرات 17 تن پنیر خامه ای به ارزش 65 هزار دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان، به کشور روسیه خبر داد.

 رئیس شبکه دامپزشکی آستارا افزود: این محموله با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا صادر شد.
وی با اشاره به اینکه برای یازدهمین بار در سال جاری پنیر خامه ای از مرز آستارا صادر شد، اضافه کرد: برای حضور موثر در بازار پر رقیب روسیه تلاش می کنیم و دستیابی به آن، ارتقای کیفیت تولید داخلی و بازاریابی مناسب را می طلبد.
روسیه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا در همسایگی کشور ما فرصت های تجاری اشباع نشده فراوانی دارد و ایران توانسته است بازار وسیعی را در این کشور برای محصولات خود ایجاد کند.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور مجوز خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.

ایرنا