مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آستانه اشرفیه از صادرات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع دستی هنرمندان این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علیرضا زارع کار امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی آستانه اشرفیه اظهار کرد: این صنایع دستی تولیدی به کشورهای عراق، آذربایجان، گرجستان و امارات صادر شده است.

وی با بیان اینکه محصولات صنایع دستی این شهرستان در استان‌های مختلف کشور نیز همواره مورد توجه قرار دارد، افزود: صادرات هنرمندان این شهرستان ۲۵ قلم از انواع محصولات صنایع دستی را شامل می‌شود.

زارع کار از مرواربافی، حصیر بافی، خراطی، نازک کاری، بامبو بافی، معرق چوب، البسه محلی، گلیم بافی، سفالگری و… به عنوان مهم‌ترین صنایع دستی هنرمندان منطقه یاد کرد و گفت: هم اکنون هنرمندان این شهرستان در زمینه تولید ۱۷ نوع رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آستانه اشرفیه گفت: انواع ساک دستی، عروسک، سبد، جای لباسی، می‌زو صندلی، جای کفشی، جای میوه و… از جمله تولیدات صنایع دستی هنرمندان این شهرستان به شمار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه صادرات صنایع دستی هنرمندان این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود۱۰درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در صورت رفع تحریم‌ها همانند گذشته محصولات صنایع دستی هنرمندان این منطقه به کشورهای مختلف اروپائی نیز صادر می‌شود که این امر می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان بسیار موثر باشد.

زارع کار روستاهای کورکا و عبدالله آباد را مهم‌ترین مراکز تولید صنایع دستی آستانه اشرفیه دانست و یادآور شد: در زمان حاضر تعداد ۳۶ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یکهزار هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی در این شهرستان شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۴۵۲ هنرمند تحت پوشش بیمه قرار دارند.

زارع کار همچنین با تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان یاد آور شد: ایجاد یک بازارچه صنایع دستی به منظور عرضه محصولات تولیدی در آستانه اشرفیه یکی از خواسته‌های مهم هنرمندان است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آستانه اشرفیه افزود: راه اندازی این بازارچه می‌تواند در زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر محصولات صنایع دستی، افزایش سطح درآمدی هنرمندان، تجمیع کارگاه‌های صنایع دستی منطقه نقش موثری داشته باشد که امیدواریم این امر هرچه زود‌تر تحقق پیدا کند.