عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از سفرهای بدون نتیجه پیرامون رشت شهرخلاق خوراک در یونسکو اظهار کرد: در شرایطی که حقوق کارگران شهرداری رشت کمتر از دو میلیون تومان بوده و به سختی معیشت خود را تامین می کنند با تحمیل هرگونه هزینه بیهوده به بیت المال و مجموعه شهرداری رشت مخالف هستم.

به گزارش ندای گیلان،فاطمه شیرزاد با انتقاد از برخی حمایتها در شهرداری رشت بیان کرد: متأسفانه در برخی از مواقع شاهد رودررو قرار گرفتن اعضای شورا به دلیل حمایت‌های بی‌مورد از یک مدیر شهرداری رشت هستیم.
وی با انتقاد از عدم ساماندهی دکه‌های کبابی در میدان شهدای ذهاب رشت بیان کرد: افرادی که در شصت و ششمین جلسه علنی شورا موافق انجام سفر برخی از مدیران شهرداری به کشور چین به‌منظور حضور در همایشی مربوط به شهرهای خلاق خوراک هستند در جلسه کمیسیون تلفیق شورا که به‌منظور بررسی هزینه کردهای این حوزه برگزارشده بود حضور پیدا نکردند.
شیرزاد با تأکید بر اینکه دستاوردهای سفرهای شهر خلاق خوراک رشت باید شفاف‌سازی شود گفت: در شرایطی که قرار است طی چند ماه آینده و با دعوت از سفیران یونسکو به رشت برنامه‌هایی تحت این عنوان در شهر اجرا شود هنوز زیرساخت‌های لازم مهیا نیست.
وی با بیان اینکه در حوزه شهر خلاق خوراک یونسکو باید عقلانی عمل کرد افزود: باتجربه اندوزی مدیران شهرداری رشت مخالف نبوده اما پذیرفتن هزینه‌های بیهوده به بیت‌المال در شرایطی که کارگران شهرداری رشت حقوق حداقلی دریافت می‌کنند را نمی‌پذیرم.
در شصت و ششمین جلسه علنی شورای رشت برخی از اعضای شورا با لایحه ارسالی پیرامون سفر فاطمه قدیمی مدیر برنامه های رشت شهر خلاق خوراک یونسکو، علیرضا قانع دبیر کمیسیون فرهنگی شورا و یکی از آشپزان کارآمد رشت به شهرماکائو چین موافقت کرده و ظاهرا قرار است هزینه انجام این سفر توسط کشور میزبان پرداخت شود.