به گزارش ندای گیلان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکار بی‌رحمانه قوهای گیلان با قلاب‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است. ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ممنوع بودن شکار در سال‌جاری گفت: متاسفانه تخلفات شکار افزایش یافته است و […]

به گزارش ندای گیلان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: شکار بی‌رحمانه قوهای گیلان با قلاب‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است.

ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ممنوع بودن شکار در سال‌جاری گفت: متاسفانه تخلفات شکار افزایش یافته است و به همین دلیل سازمان محیط زیست استان نیز کشت و کنترل را بیشتر کرده است.

وی افزود: هیچ پروانه شکاری امسال صادر نشده است، اما برخی متخلفین همچنان برای شکار وارد عرصه‌ها می‌شوند و در صورت مشاهده با این امر برخورد جدی خواهیم کرد.

اکبری‌پور ادامه داد: تخلفات شکار در شهرستان‌های انزلی، رشت، لاهیجان صومعه‌سرا و لنگرود بیش از دیگر شهرستان‌های گیلان است.

وی در ادامه با اشاره اینکه شکارچیان متخلف مرغابی سانان را بیش از دیگر پرندگان مهاجر استان شکار می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شکار قوهای گیلان نیز بیش از گذشته مورد توجه سودجویان قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: قوها معمولا برای تغذیه وارد آبگیرها می‌شوند در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و به همین دلیل مورد شکار شکارچیان بی رحم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ممنوع بودن شکار قو افزود: جریمه شکار قو بسیار سنگین است از مردم تقاضا داریم با قوها ندای گیلان به نقل از مهربان باشند و با متخلفین در این زمینه برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

اکبری‌پور با اشاره به اینکه قوهای مهاجر از سیبری به اکوسیستم‌های گیلان آمده‌اند، خاطرنشان کرد:جمعیت قوی‌های امسال بیشتر از سال گذشته است و دلیل آن می‌تواند، سرمای هوا و شرایط زیستی مناسب در تالابهای استان باشد.

وی با بیان اینکه اغلب شکارچیان و خریداران قوهای گیلان بومی هستند، تاکید کرد: متاسفانه گزارشاتی می‌رسد که در بازار تولم‌شهر صومعه‌سرا و بازار لنگرود پرندگان مهاجر و قو به فروش می‌رسد تا در خورشت مورد استفاده قرار بگیرند، که البته ما رصد می‌کنیم تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دیده می‌شود که طبیعت دوستان، پرندگان مهاجر زنده را در بازارهای محلی خریداری و در طبیعت رها می‌کنند که جای بسی تقدیر دارد.

 وی با بیان اینکه قوهای گیلان تا فروردین ماه در اکوسیستم‌های استان حضور خواهند داشت، افزود: شکار برخی از سودجویان بی‌رحم قوهای گیلان با قلاب‌هایی از سرب داغ توسط برخی از سودجویان موجب رنج و نگرانی ما است و انتظار داریم همه با قوها ندای گیلان به نقل از مهربان باشند و به گرمی از این پرندگان زیبا در استان پذیرایی کنند.

 

منبع