فرماندار انزلی گفت : شورای حفاظت اراضی ملی جلوی هرگونه تصرف زمینهای شهرستان را گرفته و نسبت به قلع و قمع تجاوزات اقدام می نماید.

ندای گیلان:فرماندار انزلی گفت : شورای حفاظت اراضی ملی جلوی هرگونه تصرف زمینهای شهرستان را گرفته و نسبت به قلع و قمع تجاوزات اقدام می نماید.

عبدالصمد صفرنژاد  اظهار کرد : از آنجا که مدتی است متوجه تخلفات زیادی در بحث اراضی ملی در ساحل و تالاب شده ایم در راستای فرامین رهبری و دغدغه های ایشان و تاکید برای برخورد با متخلفان اراضی ملی شورای حفاظت از امور اراضی ملی پس از برگزاری چند جلسه تصمیم به قلع و قمع تجاوزات گرفتند.

وی خاطرنشان کرد : همه اعضای شورا متشکل از رییس دادگستری بعنوان رییس شورا ، دادستان بعنوان دبیر ، فرماندار ، بخشدار ، امورآب منطقه ای ، جهاد کشاورزی ، نیروی انتظامی ، اطلاعات ، سپاه پاسداران ، منابع طبیعی و محیط زیست در انجام این مهم وحدت نظر دارند.

وی افزود : در مرحله اول اقدام کارشناسی میدانی در خصوص ساحل دریا صورت گرفت و آزاد سازی سواحل و رفع تصرف از حریم ۶۰ متر را با حمایت دستگاه قضایی آغاز کردیم .

فرماندار انزلی یادآور شد : به افرادی که به حریم ۶۰ متر تجاوز کرده و ساخت و ساز انجام داده و یا بدون مجوز آلاچیق ساخته بودند ۱۰ روز فرصت دادیم .

وی تصریح کرد : آمار واقعی نقاط در اختیار نیروی انتظامی و شهرداری قرار گرفت تا پس از پایان مهلت اقدام کنند و عملیات تخریب از روز پنجشنبه شروع شد .

صفرنژاد تصریح کرد : هدف ما این است که سازه ها به صورت قانونمند در محدوده مجاز ، با مجوز شهرداری و در خور شان شهرستان ساخته شود .

وی با بیان اینکه متخلفان با ساخت و ساز در محدوده غیر مجاز علاوه بر تجاوز به حریم دریا و تصرف اراضی ملی به فرهنگ و زیبایی منطقه و جاذبه های گردشگری آسیب می زنند افزود : شهرداری مکان یابی کرده تا فعالان بخش گردشگری در نقاط مجاز امکان احداث سازه های سبک را داشته باشند.

فرماندار انزلی با قدردانی از تلاش و حمایت دستگاه محترم قضایی گفت : با توجه به گزارشات و بازدیدهای صورت گرفته از تالاب انزلی متوجه شدیم که افراد سودجو طی مدت کوتاهی از سال گذشته به طور غیرقانونی شروع به خرید و فروش و تصرف حریم تالاب کرده اند که جلوی این مساله نیز گرفته می شود.

وی با اشاره به این که برخی اشخاص به طور غیرقانونی بستر تالاب را به ویژه در نقاطی مانند پیل علی باغ تصرف کرده اند گفت : در مرحله اول تذکراتی از سوی دادستانی داده شد و اکنون اقدام عملی برای رفع تصرف از حریم تالاب نیز آغاز شده است .

فرماندار انزلی با بیان این که ما ناچاریم به قانون تمکین کنیم متذکر شد : کوتاهی در این امر خیانت به کشور است و با تاکید رهبری جلوی هرگونه زمین خواری را می گیریم و از مردم می خواهیم برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به مسئولان کمک کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مسئولان منابع طبیعی و حفظ محیط زیست خواستار تعقیب زمین خواران بدون اغماض شدند.

به دنبال تاکید مقام معظم رهبری، رییس قوه قضاییه هم با صدور بخشنامه ای به مراجع قضایی سراسر کشور دستور داد که از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

شهرستان انزلی ۲۷۵ کیلومتر مربع وسعت دارد که بخش وسیعی از آن را تالاب و ساحل دریا تشکیل می دهد .

در سالهای اخیر با توجه به تراکم بالای جمعیت شهرستان و همچنین علاقمندی گردشگران به این منطقه و کمبود زمین دست اندازی ها به اراضی ساحلی و تالابی در انزلی افزایش یافته است.