بخشدار مرکزی سیاهکل نهاد شورا را گسترده ترین نهاد مدنی و مشارکتی دانست و گفت: شوراها می توانند با مشارکت در اداره امور روستاها نقش بسیار مهم و اثر بخشی در کارآفرینی، عمران و آبادانی جامعه داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان،مهندس سیده زهرا میراعلمی در مراسم معارفه و تعیین هیئت رئیسه 65 روستای بخش مرکزی شهرستان سیاهکل که با حضور مسئولین شهرستان و اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شوراهای اسلامی از برکات این انقلاب و از یادگاران ارزشمند امام راحل می باشد و از نعمات نظام و جلوه های مردم سالاری دینی به شمار می رود و مشارکت گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت نیز نشان از رشد و بلوغ سیاسی جامعه دارد.

بخشدار مرکزی سیاهکل با اشاره به ظرفیت های بسیار ارزشمند شوراها از اعضای منتخب خواست تا با استفاده از تجربه ادوار گذشته شوراهای اسلامی، ضمن ایجاد هم افزایی و تعامل با یکدیگر در راستای اهداف عالیه انقلاب، نظام و دولت گام بردارند.

وی افزود: امروز فرصت مغتنمی برای رسیدن به اهداف محلی و تحقق شعارهای ملی در اختیار اعضای جدید قرار گرفته است که امیدواریم اعضای محترم شوراها در این نهاد اهتمام ویژه ای در بهره گیری از این فرصت به کار بندند.

میراعلمی تصریح کرد: نهاد شورا بزرگترین و گسترده ترین نهاد مدنی و مشارکتی است و شوراها می توانند با مشارکت در اداره امور روستاها نقش بسیار مهم و اثر بخشی در کارآفرینی، عمران و آبادانی جامعه داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اقتصاد روستایی به اقتصاد کشاورزی وابستگی متقابل دارد و در کل خود جزوی از اقتصاد ملی است که با پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی و با برنامه ریزی منسجم و تلاش می توانیم به توسعه هرچه بیشتر روستاها امیدوار باشیم و از روند مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در راستای ارایه آموزش صحیح افراد جویای کار و کارآفرین، تاکید کرد: رویکرد دولت حمایت از شوراها و تلاش در جهت توسعه متوازن در مناطق مختلف به ویژه روستاهاست و اعتبارات خوبی برای بالا بردن سطح درآمد زایی پایدار همراه با اولویت بندی مشاغل روستایی وجود دارد که از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها می باشد.

بخشدار مرکزی سیاهکل ادامه داد: شهرستان سیاهکل می تواند در بهره گیری از ظرفیت های موجود به ویژه در حوزه گردشگری موفق عمل کند و حرکتی ماندگار در راستای شکوفایی اقتصاد کشور و اجرای سیاست های صحیح دولت تدبیر و امید برای توسعه و آبادانی کشور انجام پذیرد.

میراعلمی ضمن آرزوی موفقیت برای شوراها در تحقق خواسته های توسعه ای روستاها، اعتماد مردم را سرمایه ارزشمند و پشتوانه محکم برای ادامه کار شوراها توصیف و اظهار امیدواری کرد که اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران با حضور منسجم در جهت توسعه روستایی و آسایش و رفاه مردم گام های عملی و جدی بردارند.