حاجی پور گفت: به علت عدم یک پارچگی نهادهای متولی و فقدان یک سیاست متمرکز و راهبردی امروز تراکم ترافیک رشت در قالب یک معضل خودنمایی می کند.
به گزارش ندای گیلان،رییس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به این مطلب که امروز از لحاظ تراکم ترافیک شهر رشت در شرایط مطلوبی بسر نمی برد، اظهار داشت: با وجود همه تلاشهای صورت گرفته در حوزه ترافیک در سالهای اخیر از سوی کمیسیون ترافیک شورای شهر به علت عدم یک پارچگی نهادهای متولی و فقدان یک سیاست متمرکز و راهبردی امروز تراکم ترافیک رشت در قالب یک معضل خودنمایی می کند.
اسماعیل حاجی پور افزود یقینا حلقه مفقوده حل مشکل ترافیک شهر عدم فرهنگسازی در این حوزه میباشد. وی با اشاره به فرهنگ غنی و تاریخ تمدن در شهر رشت ادامه داد، باید فرهنگسازی در مورد ترافیک با همکاری نهادهایی همچون صدا و سیما و آموزش و پرورش از درون خانه ها و مدارس و از سنین کودکی آغاز گردد تا بتوان با نهادینه ساختن این مهم باعث تغییرات اساسی در حوزه رانندگی و احترام به مقررات شویم.
عضو شورای شهر رشت با تاکید بر ایجاد فضاهای آموزشی در سطح شهر و بکارگیری اساتید پلیس راهور در حوزه آموزش شهروندان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوبی بین مدیریت شهری و پلیس راهور برقرار گردیده است و این مهم در همه عرصه های مرتبط با ترافیک کاملا مشهود است که باید در زمینه آموزش و اصلاح فرهنگ ترافیک تقویت گردد. وی پارک ترافیک را یکی از بهترین اماکن موجود جهت آموزش مسائل ترافیکی به کودکان دانست و خواستار ایجاد فضایی مناسب در این محل با بکارگیری ابزار کمک آموزشی برای کودکان شد.
حاجی پور با ذکر این موضوع که با شروع بکار مرکز کنترل ترافیک شهر گام بلندی در راستای ارتقای سطح نظارت برداشته شد، فرهنگسازی در حوزه ترافیک را اقدامی موازی در این راستا دانست. وی با اشاره به تخلیه اولین محموله از بنزین یورو ۴ به همت و با پیگیری کمیسیون ترافیک از تداوم بکارگیری این سوخت دوستدار محیط زیست در رشت به عنوان تنها شهر شمال کشور خبرداد.