ندای گیلان:آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شهردار جدید و اعضای شورا قدر فرصت طلایی خدمت را بدانند، اظهار داشت: مردم چشم‌انتظار قدم‌های اثرگذار شورا و شهرداری هستند.   وی با اشاره به تألیف کتاب عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌ابلاغه، افزود: […]

ندای گیلان:آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شهردار جدید و اعضای شورا قدر فرصت طلایی خدمت را بدانند، اظهار داشت: مردم چشم‌انتظار قدم‌های اثرگذار شورا و شهرداری هستند.

 

وی با اشاره به تألیف کتاب عوامل همکاری و اعتماد بین مردم و حکومت از دیدگاه نهج‌ابلاغه، افزود: این کتاب را در سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی و در راستای منویات مقام معظم رهبری نوشتم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه همدلی و هم‌زبانی با قربان و صدقه هم رفتن محقق نمی‌شود، گفت: هشت عامل اساسی برای تحقق شعار سال در کتاب مذکور اشاره و تبیین شده است.

 

آیت‌الله قربانی با تأکید بر اینکه اگر اعضای شورا و شهردار می‌خواهند نامشان در تاریخ ثبت شود و مورد احترام مردم باشند باید در گفتار و عمل با مردم صادق باشند، تصریح کرد: صداقت در گفتار و عمل سیره عملیه امام راحل  بود و مردم همواره به ایشان ارادت دارند و یکی از مهمترین دلایل این ارادت صداقت امام راحل است.

 

وی با بیان اینکه امام راحل برای انقلاب اسلامی از جان مایه گذاشت و خود را وقف اسلام کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) ادامه دهنده راه امام علی(ع) در عصر معاصر بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ساده‌زیستی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام راحل در گرمای طاقت‌فرسای نجف فقط از یک پنکه استفاده می‌کرد و همواره با یاد زندانیان انقلابی در بند طاغوت به خانواده حتی اجازه نصب و استفاده از کولر اهدایی آیت‌الله حکیم را نداد چراکه معتقد بود در برابر ملت مسئول است.

 

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در کشور خانواده‌ای داریم که ۱۶ شهید تقدی انقلاب کرده است، افزود: خاندان بزرگ و عزیزی در گیلان ۹ عضو خانواده را در جنگ تحمیلی تقدیم اسلام کرده و همه باید بدانند که در برابر خانواده‌های شهدا و ایثارگران مسئولند و باید برای مردم کار کنند.

 

وی رمز جاودانگی امام علی(ع) را در تاریخ بشریت پیشگامی در عمل و صداقت در رفتار دانست و گفت: مسئولیت در مکتب تشیع و انقلاب شکوهمند اسلامی التزام عملی به سیره معصومین(ع) و ولایت فقیه است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به خدمات استاد حکیم‌زاده از مفاخر گیلان، تصریح کرد: حکیم‌زاده خود را وقف مردم و محرومان کرد و وقتی رئیس بهداری لاهیجان بود و بنده ۲۷ سال داشتم در لباس طلبگی در یتیم‌خانه تأسیسی استاد حکیم‌زاده قرآن تدریس می‌کردم.

 

آیت‌الله قربانی، راه‌اندازی دارالایتام در لاهیجان، خانه سالمندان در رشت و کهریزک را از خدمات استاد حکیم‌زاده دانست و خاطرنشان کرد: استاد حکیم‌زاده تمام وجودش وقف مردم بود و هرگز از یاد مردم گیلان نمی‌رود.

 

وی با بیان اینکه در کتاب زادگاه من، به زندگینامه ۲۴ شخصیت گیلانی پرداخته‌ام، اظهار داشت: مفاخر و مشاهیر گیلانی هرگز از یادها نمی‌روند و باید قدر آنان را بدانیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی رودخانه‌های رشت و محل دفن زباله‌های سروان، گفت: از زمان استانداری سلطانی‌فر در گیلان و در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری این مسئله را تذکر می‌دهم و امروز شاهد اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای رودخانه‌های رشت هستیم.

 

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه وضعیت کنونی زیست محیطی شهر رشت و رودخانه‌های آن نامطلوب است، تصریح کرد: مردم حاشیه رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مجبور هستند در تابستان از بوی بد رودخانه منازل خود را ترک کنند.

 

وی تأکید کرد: در نشست با نوبخت معاون رئیس جمهور در چندروز مانده به سفر دولت به گیلان خواستار ساماندهی لندفیل سراوان و رودخانه‌های رشت شدم و با کمک نوبخت اعتبار خوبی اختصاص یافت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کاری نکنید که لعنت تاریخ برای شما باشد، تصریح کرد: رفع مشکلات شهر رشت باید تسریع شود و به عنوان نماینده مردم پیگیر رفع مشکلات مردم هستم.

 

آیت‌الله قربانی با تقدیر از صدا و سیمای مرکز گیلان در انتشار تصاویر آلودگی‌های رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، اظهار داشت: شهر خوب آثارش باید نمایان باشد و با شعار نمی توان گفت شهر ما خوب است.

 

وی با اشاره به مشکلات آسفالت معابر، عدم توازن در شهرسازی، فضای سبز و دیگر مشکلات شهری، گفت: اکنون که شما شهردار و عضو شورای رشت شدید و باید برای مردم کار کرده و از دعوا، درگیری و ظاهرسازی پرهیز کنید چراکه همه مسائل در نزد مردم نمایان است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه از فرصت خدمت به مردم نهایت استفاده را ببرید، اظهار داشت: اگر یک حرکت خوب در شهر انجام شود بنده نیز از شما حمایت می‌کنم و این مسئله سبب از بین رفتن بدبینی‌ها به شورا و شهرداری است.

 

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار شهید تقدیم اسلام کردیم، گفت: حکومتی بهتر از حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و باید قدردان این نعمت الهی بود.

 

وی با تصریح بر اینکه باید مثل دکتر شیبانی بود که حتی غذای خود را نیز از منزل به مجلس می‌آورد، اظهار داشت: شما هم باید اینگونه باشید تا مردم نگویند آمده‌اند جیبشان را پر کنند و برای خودشان امتیاز جمع کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۸۲ سال از عمرم می‌گذرد، تصریح کرد: خود را وقف مردم و اسلام و انقلاب کرده‌ام و جز یک منزل مسکونی در لاهیجان دارایی دیگر ندارم و از محل استادی دانشگاه و حق التألیف کتابهایم گذر عمر می‌کنم و حتی یک ماشین شخصی نیز ندارم چراکه معتقدم باید به عنوان مسئول و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در گیلان باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بسیج کنم و تا کنون اینگونه عمل کرده‌ام.

 

آیت‌الله قربانی با اشاره به احداث ۶۲۷ خانه برای محرومان گفت: کار احداث این منازل را با توکل به خدا آغاز کردم و با کمک مردم و مسئولان در آستانه به سرانجام رسیدن است و دولت قول داد تا ۱۰ میلیون آورده هر خانوار را نیز به محرومان و نیازمندان کمک کند.

 

وی احداث حوزه امیرالمونین(ع) را از دیگر اقدامتش در طول خدمت به مردم گیلان دانست و گفت: برای ساخت این حوزه مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و آیت‌الله العظمی سیستانی به ما کمک کردند و کار بزرگی و بی نظیری در خاورمیانه و جهان اسلام صورت گرفت که در تاریخ ماندگار است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، احداث مدرسه علمیه میرزاکوچک خان، حوزه خواهران گیلان و سایر امورات را از اقدامات زیربنایی صورت گرفته دانست و افزود: از فرصت عمرم برای اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) بهره برده‌ام و افتخارم در دنیا و آخرت خدمت به اسلام و مردم است.

 

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه گیلان نگین شهرهای ایران است، تصریح کرد: در سال ۱۳۰۶ نخستین کتابخانه گیلان راه‌اندازی شد و این در حالی است که کتابخانه تهران در سال ۱۳۱۱ راه‌اندازی شده است.

 

وی بر ضرورت خدمت خالصانه به مردم تأکید کرد و گفت: احداث موزه میراث روستایی گیلان اقدام ارزشمندی است که باید به اجرای کارهای اینچنینی و ماندگار در رشت بپردازیم.

 

گفتنی است؛  شورای اسلامی و شهرداری رشت در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیری به نمایندگی از مردم مرکز گیلان از خدمات ارزنده آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان تقدیر کردند./تسنیم