درحالی که اخبار منفی در خصوص شیوع و مرگ و میرهای کرونا در فضای مجازی و رسانه ها دست به دست می شود،اخبار امیدوارکننده و مثبت زیادی هر روز در این خصوص منتشر می شود که از نگاه مردم به دور مانده است.

به گزارش ندای گیلان،شهردار منطقه ۱۳ رحمان زاده که گفته می‌شد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده با توجه به بهبود وضعیت جسمی مرخص شد.

اول هفته جاری بود که خبرهایی از ابتلای رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ به ویروس کرونا در رسانه ها منتشر شد.

این خبر ابتدا از سوی روابط عمومی منطقه ۱۳ شهرداری تهران تکذیب شد اما ساعتی بعد خبر ابتلا تایید شده و مشخص شد رحمان زاده گویا به کرونا مبتلا شده است.

سرانجام شهردار تهران هم موضوع بیماری رحمان زاده را تایید کرده و خبر از بهبود وی داد.

حالا رحمان زاده از بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شده و یکی نزدیکان وی حال عمومی او را خوب ارزیابی کرده است.

 

تصویری از نمودار جهانی نرخ مرگ و درمان کرونا را مشاهده می‌کنید.

نرخ مرگ در حال کاهش و نرخ درمان در حال رشد است.

 

 

 

دکتر علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در قم گفت: ۴۳۲ نفر در مراکز درمانی قم مشکوک به کرونا بستری شدند و تا ساعت ۱۶ هفتم اسفندماه ۴۹ نفر مرخص شدند.

وی افزود: سه بیمارستان کامکار، فرقانی و امام رضا(ع) برای بستری بیماران مربوط به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: حدود ۵۰ هزار بسته بهداشتی اهدایی وزارت بهداشت توسط داروخانه‌ها در میان مردم قم توزیع شده و ۱۰۰ هزار بسته دیگر نیز امشب توزیع می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۶۵۰ هزار ماسک در داروخانه‌ها توزیع کرده‌ایم. دستگاه تولید ماسک نیز خریداری شده و در حال نصب است که روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

 

 

تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور تا هفته آینده به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید.

دکتر کیانوش جهانپور – رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در حساب توییتری خود نوشت:

«تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا از دو آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید، این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری #کووید۱۹ پاسخگوی نیاز خواهد بود.»

 

رییس علوم پزشکی ساوه گفت: ظرف دو روز ۷ بیمار مشکوک به کرونا که نتیجه آزمایش آنها مثبت نبوده از قرنطینه خارج شده اند.

دکتر عباس نیک روش با اشاره به انجام و ارتقاء اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در ساوه و زرندیه همزمان با شیوع بیماری در قم اظهار کرد: توصیه های وزارتخانه و دستورات دولت و وزارتخانه در این منطقه اجرایی شده و وجود آزمایشگاه تشخیص این آلودگی ویروسی در استان به میزان زیادی به تشخیص بیماری های ویروسی کمک کرده و نقطه قوتی برای استان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در ساوه در دو بیمارستان شهید چمران و مدرس ۲۳ فرد بیمار مشکوک به کرونا داریم که از این تعداد دو مورد مثبت هستند و بقیه یا نمونه گیری شده و نمونه ها برای تشخیص ارسال شده اند یا در نوبت معاینات بالینی برای نمونه گیری و ارسال به آزمایشگاه هستند.

وی با بیان اینکه ظرف دو روز ۷ بیمار که نتیجه آزمایش آنها مثبت نبوده از قرنطینه خارج شده اند، اظهار کرد: با توجه به مجاورتی که با استان قم داریم خوشبختانه آمادگی خوبی برای پیشگیری در شهرستان های ساوه و زرندیه وجود دارد ولی با توجه به دوره کمون بیماری ممکن است تا ۷ یا ۸ روز دیگر شاهد پیک این بیماری باشیم در نتیجه مردم ضمن رعایت بهداشت فردی و بهداشت دست باید به نوعی یک قرنطینه اختیاری اتخاذ کرده و با دوری از تجمعات و فضاهای عمومی امکان شیوع بیماری را پایین بیاورند.