بحث گرفتن قیر توسط نماینده صومعه سرا و اشاره یک عضو شورا به بخشیده شدن عوارض شهری توسط شهردار حاشیه های زیادی را در جلسه شورای شهر فومن ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از فومن،جلسه روز گذشته شورای شهر فومن که با حضور شهردار و در خصوص سوال اعضای شورا برگزار شد با حواشی بسیار زیادی همراه بود که به نظر می رسد در آینده به استیضاح غلام نیا شهردار فومن ختم خواهد شد.اعضای شورای شهر در 5 نطق هرکدام انتقاداتی را نسبت به شهردار فومن مطرح کردند که با واکنش غلام نیا روبه رو شدند.بحث گرفتن قیر توسط نماینده صومعه سرا و اشاره یک عضو شورا به پشت پرده انتخاب شهردار فومن نیز از دیگر مسائل حاشیه ای شهر فومن بود.

 

شهردار فومن:نماینده صومعه سرا 800 تن قیر برای فومن گرفت

به گزارش ندای گیلان شهردار فومن در جلسه پنجاهم شورای شهر فومن اظهار داشت:خیلی جالب است گفتنی ها گفته
شده است ،در بحث عمرانی اعتبار ملی را نمی توان برگشت داد،و اگر برگشت می دادم شما اعضای شورا من را زیر سوال می بردید.

وی خطاب به عضو شورای شهر گفت:جناب آقای نعمتی یک میدان کوچک را نامه زدم برای شورا شما گفتید نامه نیاز نیست.

حسین غلام‌نیا فومنی در خصوص انتقادات عضو شورای شهر بخاطر وضعیت بلوار شهید فرجود گفت: در تاریخ  23 فروردین به رئیس اداره آب و فاضلاب و همچنین فرماندار شهرستان نامه زدیم که با توجه به اینکه این محدوده تازه آسفالت شده است مسیر را عوض کنند.

شهردار فومن با تاکید بر اینکه ناوگان شهرداری فومن فرسوده است افزود: نیروهای حجمی که پابکان هستند ماه آینده شرکتی خواهند شد.

غلام نیا بیا بیان اینکه من عکس می‌گیرم ولی عاشق عکس نیستم،رهبر انقلاب فرمود کارهای خوبتان را اطلاع رسانی کنید گفت:درطول یکسال ما خیلی مورد آزار قرار گرفته ایم.هرچه درست می کردیم برعکس می شد.
احمد زاده عضو شورای شهر فومن  در پاسخ به وی گفت :چون با صراحت نمی گفتید جناب شهردار!

شهردار فومن سپس با بیان اینکه ما برای قیر ۸۰۰ تومانی قرار داد بسته ایم اما قیمت آن الان  ۲۳۰۰تومان شده است گفت:آقای دلخوش برای ما ۸۰۰تن قیر گرفته است، ۵۰۰تن آن را گرفته ایم،و بدهکاری خودمان را داده ایم و تا به امروز افتخاری برای ما قیر نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه من عاشق میز نیستم،من را همین الان بردارید گفت:من عاشق فومن هستم، عاشق شهرم هستم.

عضو شورای شهر فومن در پاسخ به وی  گفت:اینجا ستاد انتخابات نیست قربان!

در ادامه شهردار فومن در انتقاد از  مسئول روابط عمومی اسبق شهرداری فومن صحبت کرد  که با تذکر رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر روبه رو شد و علیزاده گفت: اگر می خواهید پیرامون مسئول گذشته سخن بگویید ایشان حضور ندارند ایشان باشند در خدمتتان خواهیم بود.

سیامک احمد زاده:۵۰۰تن قیر را آقای افتخاری گرفته است

سیامک احمد زاده عضو شورای شهر فومن در این جلسه  با بیان اینکه من با صراحت می‌خواهم با مردم سخن بگویم گفت: بعضا میگویند” بنده هرچه به دلم به زبانم”،مردم بخاطر همین من را انتخاب کرده اند.

وی با خطاب قرار دادن غلام نیا  و با بیان اینکه آقای شهردار مردم از دروغ و ریا  خسته شده اند گفت:500 تن قیر آقای افتخاری گرفته است چرا گفته نمی شود،آقای شهردار چرا می گویید دلخوش گرفته است.

عضو شورای شهر فومن با اشاره به اینکه تا به امروز راز داری کرده ام گفت: من احمدزاده فردا باید جواب مردم را بدهم ما باید جلوی خلاف را بگیریم.

احمد زاده با بیان اینکه چرا باید از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود گفت:بارها به شهردار نامه زدم در دوران ریاستم اما جواب نامه را نگرفتم؛نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ای ندارد.

احمدزاده با بیان اینکه  خواستار اعمال ماده ۸۳ هستم ۱۲ سوال را در سه صفحه تقدیم رییس شورای شهر فومن کرد.

احمدزاده شورای شهر فومن در ادامه  نامه ای را با عنوان نامه دریافت قیر از رئیس شورای شهر فومن توسط نماینده فومن و شفت قرائت کرد.

 

شاهین علیزاده:ساکنین محدوده بلوار شهید فرجود در عذاب هستند

 

شاهین علیزاده رئیس شورای شهر فومن دیگر ناطق این جلسه بود که تنها به انتقاد از مشکلات آسفالت شهری اکتفا کرد و سعی کرد مانند سایر اعضا وارد بحث فرسایشی نشود.

وی با بیان اینکه ما خیابان(بلوار) شهید فرجود را آسفالت کردیم و پس از سالها نیاز مردم برطرف شد  گفت: آسفالت تازه خیابان شهید فرجود  را شرکت آبفای فومن به دلیل لوله گذاری تخریب   کرد بدنبال آن بارش های شدید درآن منطقه مشکلات را بیشتر کرد.

رئیس شورای شهر فومن افزود:مردم آن منطقه در عذاب هستند،مراجعه کنندگان زیادی از آن منطقه داریم،نتیجه بگیریم و اقدام فوری انجام بدهیم.

 

نورالدین نعمتی:شهردار عوارض را می بخشد

به گزارش ندای گیلان ،سید نورالدین نعمتی دیگر عضو شورای شهر فومن در سخنانی به اشاره به بلوار شهید فرجود و بیان اینکه  مردم آن منطقه مشکلاتشان را در فضای مجازی عنوان می کنند و همه شورا را مقصر می دانند گفت: همه شورا را زیر سوال می برند،چرا باید شورا زیر سوال برود،شهردارم باید به خوبی و شفاف توضیح بدهد که دلیل انجام کارها یا عدم انجام برخی دیگر چه بوده است.

وی با بیان اینکه من و آقای احمد زاده سال گذشته هنگام ثبت نام تیم شهردای فومن در رقابت ها نزد  آقای خدابنده لو (حامی مالی تیم شهرداری فومن) رفتیم گفت:”من درطول عمرم دست کسی را نبوسیده ام و بخاطر اینکه آقای خدابنده لو ناراحت بود از فومن از ایشان عذرخواهی کردم وبه ایشان گفتم هرآنچه به شما گفته اند ناراحت شده اید من به عنوان عضو شورای شهر از شما عذرخواهی می کنم و آخر دستش را بوسیدم و ایشان ۵۰میلیون تومان برای ثبت نام تیم دادند”.

عضو شورای شهر فومن افزود:همه اعضای شورای شهر باهم رفتیم دفتر کارخانه آقای خدابنده لو و قرار شد۵۰درصد هزینه های تیم راهم قبول کند که بنا به دلایل نامعلوم این امر انجام نشد.

وی افزود:زمانی هم یک اسپانسر آمد و گفت ۲۰۰میلیون دارم و یک عده نوشتند چون  باشگاه شهرداری فومن هزینه های زیادی کرده است  وی اسپانسری را قبول نکرده است اما بعد اعلام شد اسپانسر تنها ۲۰۰میلیون تومان دارد و کسی که قصد خرید باشگاه را دارد خارج از کشور زندگی می کند.
عضو شورای شهر فومن در ادامه با تشریح کامل مسائل پیش آمده پیرامون انتقال تیم اظهار داشت:زمان در حال از دست رفتن است چند ماه وقت داشتیم اما کاری نکردیم و الان عنوان می‌کنیم قرعه کشی لیگ دسته دوم است.

نعمتی با بیان اینکه آقای شهردار حق ندارد عوارض را ببخشد گفت: مواردی داریم  که عوارض شهرداری بخشیده شده است.

وی افزود:به من زنگ زده اند که آقای نعمتی شهردار شما چه کسی است الان موقع ترمیم مجسمه ها است؟ ما توریست خارجی اورده ایم با مجسمه ها عکس بگیرند،آقای شهردار واقعا الان موقع رنگ آمیزی مجسمه ها است؟تاآماده شود گردشگران ما از شهر خارج شده اند.

 

خبرنگار: نعیم فرج پور – عکاس:افسانه وجدانی