ثابت قدم سلامت مبتنی بر حفظ محیط زیست را پایه اساسی توسعه دانست و عنوان کرد:باید یافته های طبیعت خودمان را حفظ کنیم تا آیندگان به آسودگی زندگی کنند

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،اولين مركز آموزش محيط زيست شهري ايران در تالاب عينك با حضور ثابت قدم شهردار رشت ،فاطمه شيرزاد سخنگوي شوراي شهر،دكترجعفرزاده نماينده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جمعي از مسىولين شهري افتتاح شد.
سید محمدعلی ثابت قدم ثابت قدم در افتتاح مرکز مذکور اظهار کرد:محیط زیست و حفظ گونه ها برای ما حائز اهمیت بوده و نیازمند توجه بیشتر و یک ارتباط معنادار در اکوسیستم پایدار  است.
شهردار رشت افزود:اگر به  محیط زیست نیاز داریم باید محیط زیست بتواند انسانها را در بستر خودش توسعه دهد.
ثابت قدم سلامت مبتنی بر حفظ محیط زیست را پایه اساسی توسعه دانست و عنوان کرد:باید یافته های طبیعت خودمان را حفظ کنیم تا آیندگان به آسودگی زندگی کنند چرا که اگر ضعیف عمل کنیم آینده ای روشنی در انتظار نخواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد :باید کالبد ارتقا یافته را به تفکر؛ودر استراتژی به یک نگاه انسان محور و در دل آن به نگاه سلامت محور تبدیل کنیم و ارکان زیست محیطی آن را پاس بداریم.
شهردار رشت با اشاره به نگاه عینی و مثبت در خصوص محیط زیست اظهار داشت:باید حساسیت ذهنی خودمان را به سمتی ببریم که  که از لحاظ روانشناسی، محیط زیست بخشی از وجود ما در زندگی روستایی و شهریمان باشد.
فاطمه شيرزاد سخنگوي شوراي شهر رشت نیز در اين مراسم گفت:تالاب عينك امروز به عنوان نخستين تالاب  زنده کشور است و اين تالاب اكنون نيازمند توجه بيشتري مي باشد.
وي با اشاره به ظرفيت هاي موجود در حوزه زيست محيطي افزود:ارزش شمردن داشته هايمان امري مهم است كه اين مهم همواره نياز به مديريت هاي جهادي در كشور دارد.
فرانک پیشگر عضو دیگر شورای شهر ضمن تبریک روز درختکاری بیان داشت :هدف از افتتاح این مرکز توجه بیشتربه مسائل زیست محیطی و حفظ اکوسیستم های شهری است که تالاب عینک یکی از کم نظیرترین این اکوسیستم ها می باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه این تالاب مورد تهاجم گیاه سنبل آبی قرار گرفت که با همت سازمان های مردم نهاد و همکاری مسئولین شاهد پاکسازی این تالاب بودیم اظهار کرد: این عمل جزء ماندگار ترین کارها از سوی سازمان های مردم نهاد و نمونه ی بارز و شاخص از مشارکت مردمی بود.