ریاست شورای شهر رشت، گفت: بنده یکی از مدیران با تجربه شهرداری را در خیابان دیدم که بر خودروی خود سوار بود، از او پرسیدم اینجا چه می‌کند؟ گفت حتی جایی برای اعلام حضوروغیاب ندارد و جایگاهی برایش مشخص نشده است.
به گزارش ندای گیلان،در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورا اسماعیل حاجی پور ریاست شورای شهر با تسلیت سالروز حمله جنایت‌کارانه ارتش تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس، گفت: این داغی است که هرگز فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به روز ولادت امام رضا (ع)، گفت: اکنون خُدّام امام هشتم در رشت حضور داشته و این روز را گرامی می‌دارم. همچنین روز قلم نیز در پیش است و این روز را به‌تمامی قلم‌به‌دستان شریف و پاک دست تبریک عرض می‌نمایم.
حاجی پور با بیان اینکه روز ۱۴ تیرماه مصادف با روز شهرداری‌ها می‌باشد، اظهار داشت: خسته نباشید و خدا قوت به‌تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بخصوص به عزیزانم در شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان رشت و شهر رشت دارم. شهرداری مجموعه‌ای است که می‌بایست به مردم خدمات ارائه دهد و زمینه خدمات را فراهم نماید.
ریاست شورای شهر رشت با انتقاد از تأخیر در آغاز جلسه به مدت بیش از یک ساعت، تأکید نمود: اعضایی که در درون مجموعه شورا هستند می‌بایست به‌موقع در صحن حضور یابند تا جلسات هرچه سریع‌تر آغاز شود.
حاجی پور در تذکری نسبت به شهردار رشت، گفت: شهردار یار دوازدهم شورای شهر رشت است، اما چندین بار بنده به ایشان تأکید کردم و اکنون در صحن شورا می‌گویم، حدود ۳۰ نفر از مدیران شهرداری عزل شده‌اند که به‌طور متوسط هر یک ۱۵ سال سابقه مدیریتی دارند، این مدیران به‌سادگی مدیر نشدند. این مدیران بر سر سفره مردم نشستند و برای آنان هزینه شد، ۳۰ نفر از این مدیران عزل شده‌اند و هنوز جایی برای آنان مشخص نشده است.
وی ادامه داد: شهردار می‌گوید نمی‌گذارند کار انجام شود، باید گفته شود این چه کسانی هستند که نمی‌گذارند کار انجام شود؟ نام این افراد باید گفته شود، این‌ها بهانه است، رشت جای بهانه گرفتن نیست. این شهر جای بهانه گرفتن نیست و باید در آن کار انجام داد. هنر آقای شهردار حذف کردن افراد نباید باشد، می‌بایست از افراد استفاده کرد. برای هر یک از این نیروهای شهری هزینه داده شده است. بنده هر طور که می‌شد تاکنون صحبت کرده‌ام، اما اکنون به‌صورت کتبی تذکر می‌دهم تا از مدیران عزل شده در جایی که صلاح دانسته می‌شود استفاده شود.
ریاست شورای شهر رشت، افزود: بنده یکی از مدیران با تجربه شهرداری را در خیابان دیدم که بر خودروی خود سوار بود، از او پرسیدم اینجا چه می‌کند؟ گفت حتی جایی برای اعلام حضوروغیاب ندارد و جایگاهی برایش مشخص نشده است.
حاجی پور در ادامه نیز تأکید کرد: موضوع شهدای گمنام بوستان ملت هرچه سریع‌تر می‌بایست تعیین تکلیف شود و پروژه‌های اخیر عمرانی نیز می‌بایست پیگیری شود. همچنین در خصوص پروژه آب‌نمای بوستان ملت نیز با همکاری شهردار منطقه سه و معاون امور زیربنایی شهرداری موضوع در حال پیگیری است. ما امروز می‌بایست شهر را تبدیل به کارگاه نماییم و این بهترین فرصت برای کار کردن است.