شهردار رشت گفت:سلامت ركن اساسی زندگی است و قرار دادن سلامت در سبد فكری افراد جامعه گامی مهم در حوزه سلامت زندگی افراد برداشته شود

به گزارش ندای گیلان، دكتر ثابت قدم شهردار رشت و فاطمه شیرزاد رییس كمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با پرستاران دو بیمارستان رازی و پورسینای رشت به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار دیدار كردند .

در حاشیه این دیدار دكتر ثابت قدم با اشاره به اهمیت فعالیت پرستاران اظهار کرد:با توجه به میلاد بزرگ بانوی صبر و بردباری حضرت زینب كبری (س) ، شایسته است تا این روز خجسته را به جامعه پرستاری كشور علی الخصوص پرستاران معزز بیمارستان های رشت تبریك بگوییم .

وی پرستاری و سلامت را ركن اساسی زندگی خواند و تصریح كرد:با توجه به اینكه استان گیلان و شهرستان رشت كهن ترین استان شهر و كشور هستند اما در حوزه بهداشت و سلامت آن چنان كه شایسته است كار چندانی صورت نگرفته لذا جا دارد تا با قرار دادن سلامت در سبد فكری افراد جامعه گامی مهم در حوزه سلامت زندگی افراد برداشته شود .

ثابت قدم در ادامه با اعلام همكاری شهرداری رشت در راستای فرهنگ سازی سلامت خاطر نشان كرد:با توجه به راه اندازی سرای محلات در سطح شهر رشت شهرداری این آمادگی را دارد تا با كمك دانشگاه علوم پزشكی اقدام به برگزاری كلاس های آموزشی در زمینه ترویج بهداشت و حفظ سلامت جامعه کند.

شهردار رشت در خصوص ترویج فرهنگ اهدا عضو و وقف خاطرنشان كرد:در بحث مشاركت های اجتماعی می توان با برگزاری همایش هایی با هدف ترویج اهدا عضو در راستای حساس سازی جامعه گامی بلند برداشت .

قانون كاهش ساعت كاری پرستاران در استان اجرایی نشده است

رئیس كمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه ضمن تبریك ولادت با سعادت حضرت زینب كبری (س) و روز پرستار اظهار کرد : بدون تردید شغل پرستاری از مشاغل سخت و پرستاران پر تلاش به لحاظ روحی، معیشتی و استخدامی با مشكلات عدیده ای روبرو هستند و متاسفانه قانون كاهش ساعت كاری پرستاران در استان اجرایی نشده است.

فاطمه شیرزاد افزود:حضرت زینب كبری (س) با از خود گذشتگی و ایثار نشان داد كه همواره در راه دفاع از ولایت و حفظ ارزش های دینی استوار بوده و الگویی برای همه زنان جهان است .

وی در ادامه خاطر نشان كرد: امید است مسئولین نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشند و بیش از پیش در حل مشكلات و دغدغه های معیشتی آنان كوشا باشند/منبع :ایسنا