شب گذشته جلسه پرسش و پاسخ از شهردار رشت در حالی برای سومین برگزار شد که دور باطل استیضاح شهرداران رشت مدتی پس از انتخاب همچنان بر این شهر سایه افکنده است.

به گزارش ندای گیلان،شهردار رشت در جلسه سوال از وی در شورای شهر رشت در سخنانی با اشاره به آغاز به کار تصفیه خانه شیرابه محل دفن زباله در سراوان رشت در هفته گذشته گفت: این کار بزرگترین دستاورد شهرداری رشت است.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه از آغاز مسئولیتم در شهرداری رشت ۲۱۷ بار برای انجام و راه اندازی هر چه سریعتر پروژه تصفیه خانه شیرابه محل دفن زباله به سراوان رفته ام، افزود: پیچیده ترین پروژه تصفیه را به سرانجام رساندم این تصفیه خانه با قدرت می تواند سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر شیرابه را به آب پاک تبدیل کند لذا عینک بدبینی را کنار بگذارید و بر اساس عدالت قضاوت کنید.

وی با اشاره به آغاز مسئولیت خود از ۲۱ خرداد سال ۹۸ خاطر نشان کرد: به رغم تمام دشواری های گذشته از جمله انباشت مطالبات پرسنل شهرداری، پیمانکاران و شهروندان، مشکلات زیست محیطی و معضلات شهری تمام سعی و تلاش خود را برای مرتفع کردن آنها به کار گرفتم.

وی بیان داشت: هنوز برنامه ها و سیاست های تدوین شده شهرداری به تحقق نرسیده بود که مشکلات جدی تری “ویروس کرونا” گریبانگیر مردم رشت، ایران و کل دنیا شد این ویروس نظم شهری را به هم ریخت و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع آن بر کل شهرداری ها کشور حاکم شد.

وی افزود: حتی بسیاری از تصمیمات اخذ شده توسط ستاد ملی کرونا بار مالی و تکلیفی را بر گردن شهرداری ها ایجاد کرده که البته برای سلامت شهروندان در رشت با تمام وجود مجموعه مدیریت شهری به انجام وظیفه مشغول بوده و این تلاش همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شهردار برای تامین و توسعه منابع مالی شهرداری چه اقداماتی را به رغم وجود راه حل های متنوع در میان گذاشته با وی به ثمر رسانده، بیان داشت: با بررسی های به عمل آمده شهرداری رشت به دلیل مشکلات مالی عدیده سال ها قادر به پرداخت به موقع حقوق پرسنل خود نبود لذا از زمان ورود بنده با برنامه ریزی های دقیق و همکاری کارکنان شهرداری و دریافت مصوبات قانونی و کاربردی از شورای اسلامی موفق به پرداخت به موقع حقوق پرسنل و معوقات آنها شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه در یک برنامه ریزی کوتاه مدت در حد توان و بودجه مصوب بخشی از بدهکاری های سنوات قبل اعم از غرامت ملکی، مطالبات پیمانکاران و دیگر بدهی معوقه ایجاد شده، پرداخت شد، افزود: اعمال سیاست های تشویقی و اجرای شیوه تبدیل تعهد در مناطق پنج گانه شهرداری رشت به عنوان اهرم مناسب برای وصول مطالبات در دست اجراست.

وی خاطر نشان کرد: ممیزی املاک به عنوان یک درآمد پایدار مورد توجه حوزه های درآمدی که از آرزوهای دیرینه شهرداری محسوب می شود و با توجه به تاکید شورای اسلامی رشت در دستور کار شهرداری قرار گرفته و حوزه های مرتبط شهرداری با تهیه شرح خدمات مبسوط و طی فرآیند قانونی جذب سرمایه گذار با ورود شرکت های توانمند در مرحله پروسه تکمیل فرآیند قانونی انتخاب سرمایه گذار و بعد عقد قرارداد است.

بهراد زاکری عضو شورای اسلامی رشت بعد از سخنانش شهردار رشت بیان داشت: از پاسخ شهردار رشت قانع نشدم.

حجت جذب یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت گفت: جواب های شهردار سطحی و غیرمرتبط است به این دلیل قانع نشدم.

وی اظهار داشت: از زمانی که شهردار رشت مسئولیت پست تصدی شهرداری را گرفت هیچ کاری انجام نشده حتی جایگاه رشت به مراتب پایین تر هم آمده است.