رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت گفت: شهرداری بر عملکرد شرکت های حفار نظارت بیشتری داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان، فاطمه شیرزاد در شصت و دومین جلسه شورا اعلام کرد: سرپرست شهرداری عملکرد دوره سرپرستی را در صحن شورا گزارش می دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا شورا، نام بیژن شعبانی، پاکبانی را که چند روز پیش در حادثه رانندگی جان باخت، گرامی داشت و افزود: متاسفانه آنگونه که شایسته است، نتوانسته ایم به این قشر زحمت کش خدمات رفاهی ارایه دهیم.
وی ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان، برای آن مرحوم مغفرت الهی آرزو کرد.
شیرزاد همچنین از اعضای شورا، اصحاب رسانه و شهروندانی که در مراسم ترحیم پدرشان “رجبعلی شیرزاد” شرکت نموند قدردانی کرد.
منشی شورا بخشی از وصیت نامه شهید رجب افشنگ را قرائت نموده و یاد تمامی شهدای انقلاب را گرامی داشت.
فاطمه شیرزاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به حضور علی بهارمست، سرپرست شهرداری از تلاش های وی تقدیر کرد و گفت: متاسفانه سازمان های حفار در ماه های اخیر مرمت آسفالت را انجام نمی دهند و بعضا دیده شده شهرداری نظارت بر این دستگاه ها ندارد.
وی با اشاره به بازدید های میدانی خود از وضعیت آسفالت معابر محلات ابراز کرد: همه اعضای شورا با حضور میدانی خود در محلات تلاش دارند بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند.
منشی شورا، مسئولیت را توفیقی توصیف کرد و افزود: شهردارانی که رفتند، توفیق خدمت گذاری از ایشان سلب شده است.
منشی شورا در مورد پرداخت حقوق کارکنان نیز افزود: بررسی ها نشان می دهد، نگهبانان و برخی کارگران خدماتی مناطق هنوز حقوق نگرفته اند. مدیران تمکن مالی دارند و خوب است مدیران با تاخیر حقوق دریافت کنند و ابتدا حقوق پرسنل پرداخت گردد.
شیرزاد خطاب به سرپرست شهرداری تاکید کرد: اگر مدیر یا پرسنلی در انجام وظیفه قصور دارد و کار نمی کند، باید تذکر داده شود.
نماینده شورا در کمیسیون ماده صد همچنین اظهار کرد: مطالبات ماده ۱۰۰ و ۷۷ باید برای دریافت آرا پیگیری گردد. متاسفانه بعد از صدور رای، در مناطق اراده ای برای دریافت آرای صادره وجود ندارد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا یادآور شد: تاکنون در جلسات این کمیسیون برای افزایش و جانمایی سطل های تفکیک زباله تاکید شده ولی اقدام اساسی انجام نشده است. همچنین برای ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد نیز خدمات شهری باید برنامه جدی داشته باشد. متاسفانه وظایف سازمان پسماند به مناطق واگذار و نظارت و قدرت اجرایی در مناطق کم شده است.
شیرزاد خطاب به سرپرست شهرداری خواست تا نظارت بیشتری بر مدیران خود داشته باشد و اظهار نمود: شنیده شده، برخی افراد مسئول نیستند ولی همچنان حق مسئولیت می گیرند. اگر چنین مواردی در سیستم شهرداری هست، به شورا گزارش دهید.