شهردار رشت در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان با اعلام‌ حمایت از دانشجویان ایده پرداز گفت: شهرداری از همه دانشجویانی که طرح و ایده ای در زمینه ارتقا و توسعه شهری داشته باشند، استقبال و حمایت می کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ناصر حاج محمدی با حضور در دانشگاه گیلان در دیدار با مسئولان و دانشجویان این دانشگاه گفت: شهر رشت، شهر اولین ها است. نخستین داروخانه، نخستین کتابخانه، نخستین شورای شهر با عنوان انجمن شهر و نخستین شهرداری کشور در رشت ایجاد شد.

وی با اشاره به تمدن و فرهنگ بسیار غنی و با قدمت طولانی رشت گفت: این شهر علاوه بر اینکه مسیر جاده ابریشم بود حدود ۴۰۰ سال نیز پایتخت شمال ایران بوده و هم اکنون به عنوان بزرگترین شهر سه استان شمالی کشور شناخته می شود.

 حاج محمدی افزود: رشت دارای ارتباطات دسترسی هوایی، دریایی و جاده ای است و از این رو سفر به این شهر برای گردشگران هم بسیار آسان است.

شهردار رشت خاطر نشان‌ کرد: این شهر شاید از نظر ساختار شکلی، کوچه های تنگ و ترافیک زیاد داشته باشد اما دانشگاه می تواند بازوان پرتوان مدیریت و توسعه شهری و راهی برای برون رفت از این مشکلات باشد.

حاج محمدی گفت: مجموعه مدیریت شهری، در مسئله اقتصاد شهری، فرهنگ شهری، مسائل اجتماعی و زیست محیطی به کمک دانشگاه نیازمند است.

وی پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید راه های کار کردن را حتی با مدارک پایین تحصیلی آموخت و راه های توسعه شهر و پیشرفت کشور را حتی با مدارک کمتر، پیدا نمود.

این مدیر شهری با تاکید بر دانش آموختگی واقعی و اکتفا نکردن به مقاطع و مدارک تحصیلی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد راه های جدید آموزش و خلاقیتهای فناورانه به ویژه در زمینه توسعه شهری باشیم.

حاج محمدی با بیان اینکه کشورهای بیشتر توسعه یافته از سیستمهای جدید آموزش استفاده می کنند بر لزوم ارتقای کیفیت آموزشی تاکید کرد.

وی گفت: باید به دانشجویان ایده پرداز، خلاق و نخبه به ویژه در حوزه مهندسی زیست، رودخانه ها، معماری و شهرسازی توجه بیشتر بشود و شهرداری با داشتن مجوزهای لازم در ارائه پایان نامه نیز به این افراد مشاوره خواهد داد.

شهردار رشت خطاب به دانشجویان تاکید کرد: از امروز باید به میزان کیفیت کارهای خود بیندیشید.

حاج محمدی دانشجویان را به اشتیاق فراگیری علم و دانش دعوت کرد و ادامه داد: این مهم نه طلبکارانه بلکه مطالبه گرانه باید انجام شود.

شهردار رشت با اشاره به گذشت سریع زمان گفت: آنچه که می ماند نتیجه مفید بودن برای جامعه است و بس.

حاج محمدی همگان را به متفاوت بودن دعوت کرد و افزود: بهترین راه برای انجام یک کار بزرگ، لذت بردن از آن کار است و از این رو باید به کشف استعدادهای خود بپردازید.

وی همچنین گفت: بی شک شهرداری از تمام دانشجویان حمایت می کند و در مباحثی همچون‌ پشتیبانی و حمل و نقل زمینه های کمک را فراهم می کند.

حاج محمدی افزود: شهرداری خواهان ایجاد دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه است و همچنین باید دفتری به عنوان دانشگاه گیلان در شهرداری ایجاد شود تا ارتباط دوسویه حفظ شود.