در اتفاقی عجیب اداره برق لوشان به دلیل آنچه بدهی 60 میلیون تومانی شهرداری عنوان شده است برق شهری لوشان را قطع کرد و شهر را در خاموشی فرو برد

به گزارش ندای گیلان،بابک احمدپور امروز در گفت‌وگویی با اشاره به قطع برق بلوارها و پارک‌های شهدا و شهید رجایی در شهر لوشان اظهار کرد: قطع برق مکان‌های مذکور به دلیل بدهی به‌جا مانده از شهرداران گذشته است.

وی به ادعای اداره برق لوشان مبنی بر بدهی 60 میلیون تومانی شهرداری این شهر اشاره کرد و افزود: اداره برق بدون اینکه مستنداتی مبنی بر بدهی شهرداری لوشان ارائه کند نسبت به قطع برق پارک‌ها، بلوارها و میدان‌های این شهر اقدام کرده است.

شهردار لوشان با بیان اینکه مکاتبه‌هایی با اداره کل توزیع برق گیلان، فرماندار رودبار و اداره برق لوشان مبنی بر وصل دوباره برق مکان‌های مختلف این شهر انجام دادیم، تصریح کرد: موضوع مذکور به دلیل اقدام اداره برق نسبت به احداث تعدادی تیر برق و نصب تابلو بدون مجوز در میدان شهید «غیاثپور» بود و این امر تبعات اجتماعی و اعتراض مردمی را به همراه داشته است.

به گفته احمدپور، شهرداری لوشان به دلیل کم‌کاری شهرداران و اعضای شوراهای گذشته زیر بار مالی بسیاری رفته و کسی پاسخگوی این وضعیت نیست.

وی با اشاره به بدهی پنج میلیارد تومانی شهرداری لوشان به اداره‌های مختلف، بیان کرد: با وجود بحران مالی مدیریت شهرداری بسیار سخت است.

شهردار لوشان در ادامه به پرداخت حق بیمه و حقوق کارکنان شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: از گذشته کارکنان شهرداری لوشان هشت ماه حقوق معوقه داشتند و این رقم را به چهار ماه کاهش دادیم ضمن اینکه امروز جدیدترین حقوق کارکنان به حساب آنها واریز شده است.

احمدپور با اشاره به بدهی معوق دو ماهه کارکنان شهرداری لوشان به بیمه تامین اجتماعی، اظهار کرد: به‌زودی معوقات مذکور پرداخت می‌شوند و کارکنان شهرداری نگران نباشند.

وی همچنین به درآمد شهرداری لوشان از طریق دریافت عوارض کارخانه‌ها، شرکت‌ها و … اشاره کرد و یادآور شد: جلوگیری از دریافت اخذ عوارض سبب منزوی و خاموش شدن شهر لوشان شده است.

شهردار لوشان با بیان اینکه فرصت دریافت عوارض مستقیم از شهرکت‌ها و کارخانه‌های سیمان لوشان و خزر و … از این شهرداری گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دریافت عوارض مذکور به سازمان امور مالیاتی گیلان واگذار شده و عوارض دریافتی توسط این سازمان تقسیم می‌شود.

احمدپور متذکر شد: مبلغ دریافتی از محل عوارض توسط شهرداری لوشان حتی به اندازه پرداخت حقوق کارکنان نیست و امکان اجرای پروژه‌های عمرانی از این شهرداری گرفته شده است./فارس