ندای گیلان:به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی روز دوشنبه 7 اردیبهشت در نشست هیئت امنای کتابخانه‌های گیلان، اظهار داشت: 21 اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران به نام روز گیلان انتخاب شده است. وی با بیان اینکه 10 استان در نمایشگاه کتاب تهران دارای روز […]

ندای گیلان:به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی روز دوشنبه 7 اردیبهشت در نشست هیئت امنای کتابخانه‌های گیلان، اظهار داشت: 21 اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران به نام روز گیلان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه 10 استان در نمایشگاه کتاب تهران دارای روز شدند که یکی از آن روزها به نام گیلان ثبت شده است، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته از این ظرفیت به نحو شایسته بهره می بریم.

فاضلی در ادامه با تاکید بر اجرای قانون پرداخت نیم‌درصد عوارض شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: وقتی برای فرهنگ هزینه نمی‌کنیم روز به‌روز بر تعداد کارمندان و کارگران شهرداری‌ها اضافه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه شهردارانی که دغدغه پروژه‌های عمرانی را دارند باید در حوزه فرهنگ نیز دغدغه داشته باشند، گفت: شهرداران باید برای حوزه فرهنگ هزینه کنند.

فاضلی با بیان اینکه فربگی سیستم شهرداری‌ها با افزایش نیرو نشان دهنده این است که در زمینه فرهنگی زیاد کار نشده است، خاطرنشان کرد: اگر شهروندان آموزش فرهنگ شهروندی ببینند آن موقع است که در زمینه فرهنگ قدم برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: باید برای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم و کارهای فرهنگی ما نباید جزو آخرین کارها باشد، تا نیازی نباشد مطالعه معنایی ندارد و در بخش کتاب و کتابخانه نیز باید نیازسنجی‌های استان را مطالعه و کشف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به راه‌اندازی شیفت شبانه کتابخانه خاتم‌الانبیای رشت، گفت: افتخار می‌کنیم که دو کتابخانه رشت در شیفت شب نیز برای علاقمندان فعال شده است.

فاضلی با بیان اینکه آموزش و پروش ظرفیت مناسبی در حوزه فرهنگی دارد، افزود: پیشنهاد می‌کنم آموزش و پرورش به جای ایجاد چندین کلاس دارای کتابخانه به ایجاد کتابخانه‌های با کیفیت بپردازند.