سرپرست فرمانداری شفت در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان گفت: عملیات پاکسازی محیط زیستی شهری و روستای به زودی در شهرستان شفت با مشارکت مسئولین و مردم آغاز می شود.

به گزارش ندای گیلان از شفت، مهدی نقدی سرپرست فرمانداری شفت در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شفت که در سالن اجتماعات میرزای شفتی برگزار شد، ضمن تبریک هفته نکوداشت پدافند غیرعامل اظهار کرد: موضوع مربوط به زباله قسمتی از مسایل به ماشین آلات و تجهیزات ارتباط دارد بخش عمده ای به فرهنگ سازی و آموزش مرتبط است.

وی با تاکید بر ضرورت ارایه آموزش های لازم درباره تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ سازی ها در این زمینه بیان کرد: در موضوع مدیریت پسماند و رفع مشکلات مربوط به زباله باید ۹۰ درصد انرژی مان را  برای فرهنگ سازی گذاشته و ۱۰ درصد را برای فراهم سازی تجهیزات، ماشین آلات و امکانات مرتبط به آن صرف کنیم.

سرپرست فرمانداری شفت با بیان اینکه در گذشته روستاها جمع آوری زباله انجام نمی شد،  اضافه کرد: اکنون نیز باید با فرهنگ سازی و ارایه آموزش های لازم به روستاییان برای مدیریت پسماند از همکاری آنان بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است خبرداد: شنبه های محیط زیستی پاک در شهرستان شفت به زودی آغاز میشود.

وی با اشاره به اینکه روستای دوبخشر به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است گفت: باید تلاش نمود که تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند و ساکنین روستاهای شهرستان نسبت به پاکسازی و تفیک زباله از مبدا در منازل خود اهتمام وِیژه داشته باشند تا از بروز خطرات و معضلات زیست محیطی جلو گیری به عمل آید تا محیط زیست پاکی را داشته باشیم.

نقدی در ادامه گفت: محیط زیست نعمتی ارزشمند است که می بایست ضمن حفظ آن، به نسل های آینده منتقل گردد و مسوولیت همگان در این خصوص مهم و حیاتی است.

مهدی نقدی سرپرست فرمانداری شفت اذعان کرد: مدیریت پسماند در شهرها و روستاها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این مهم باید توجه جدی شود.

وی بیان داشت: هر امری را که مردمی کردیم موفق بوده ایم بنابراین ضرورت دارد در موضوع مربوط به زباله نیز از الگوهای مردمی بهره مند شویم.

وی خاطر نشان کرد: محیط زیست برای همه مردم و نسل آینده کشور است لذا همه باید برای حفظ آن همکاری داشته باشند.