معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، شنا در سواحل این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی ویشکایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت در نشست ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان با اشاره به تعطیلات عید فطر و پیش بینی ورود تعداد زیادی مسافر به سواحل شهرستان رشت گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، شنا در سواحل این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

او  با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل، اخذ عوارض در ورودی‌های سواحل ممنوع است افزود: هزینه ارائه خدمات در بخش گردشگری به ویژه مناطق ساحلی بسیار بالا است و قرار است برای جبران این هزینه‌ها برای پارک خودرو‌ها در پارکینگ از مسافران مبالغی اخد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت،  با بیان اینکه در سال‌های اخیر، با پیشنهاد فرمانداری شهرستان رشت دهیاران مدیریت مناطق خطرآفرین ساحلی و تفرجگاهی را بر عهده دارند گفت: خوشبختانه در این مدت مدیریت دهیاران و همکاری ناجیان غریق، آمار کشته شدگان در دریا را به حداقل رسیده است به طوری که پارسال ناجیان غریق توانستند ۱۱۳ نفر را از خطر غرق شدن نجات دهند.

ویشگایی ، با بیان اینکه ۵۵ نقطه خطرآفرین در سواحل شهرستان رشت به طول ۲۲ کیلومتر شناسایی شده است، گفت: برای پوشش این ۵۵ نقطه به ۱۱۰ غریق نجات نیاز خواهد بود.

او تصریح کرد: در صورت بازگشایی طرح‌های سالمسازی دریا همانند سال‌های قبل، در ۶ طرح ساحلی نرگس، مروارید خزر، تالش محله، حاجی بکنده، امین آباد و زیباکنار به مسافران خدمات ارائه خواهد شد.