مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه هدف اصلی این نهاد پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با جدیت پیگیر از بین بردن زمینه‌های فساد هستیم.

ندای گیلان:مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه هدف اصلی این نهاد پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با جدیت پیگیر از بین بردن زمینه‌های فساد هستیم.

سیف الله مسرور اظهار کرد: نگاه سازمان بازرسی کشور نگاه نظارتی‌ست و اهتمام این سازمان بر پیشگیری از وقوع تخلف است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی با نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی تلاش ما می‌کند زمینه‌های ایجاد فساد را از بین ببرد، افزود: با جدیت پیگیر نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها هستیم.

مسرور با تاکید بر اهمیت پیشگیری، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌ها به دلیل حجم بالای عملیات و مراجعات مردمی بیشتر در معرض تخلف قرار دارند لذا نیازمند نظارت وسیعتری هستند.

وی شهرداری‌ها را از جمله نهادهایی دانست که نیازمند نظارت دقیقتری هستند و گفت: تاکنون در بسیاری از این نهادها اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه در هفته قوه قضاییه باید نگاهی منصفانه به عملکرد قوه قضاییه داشت، افزود: حضور مسئولان در بین مردم در چنین مناسبت‌هایی و در معرض انتقاد قرار گرفتن آنها موجب نمایان شدن نقاط ضعف می‌شود.

وی ادامه داد: قطعا اداره کل بازرسی نیز با توجه به دیدگاه‌های مردمی تلاش می‌کند در طول سال بر کیفیت عملکرد خود بی‌افزاید.

مسرور در رابطه با شیوه عملکرد اداره کل بارزسی، اظهار کرد: بازرسان این نهاد در راستای اجرای وظایف ذاتی خود به دستگاه‌های اجرایی ورود کرده و با بررسی نقاط ضعف و بسترهایی که موجب فساد می‌شوند، مراتب را کتبا متذکر می‌شوند و چنانچه تخلفی کشف شود قاطعانه برخورد می‌شود.

وی دسته‌ای دیگر از بازرسی‌ها را در پی وصول گزارشات مردمی معرفی کرد و افزود: گزارش تخلفاتی که از طریق سامانه 136 و یا مراجعات حضوری به اداره کل بازرسی واصل می‌شود، در اسرع وقت در دست بررسی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تخلفاتی که در عرضه چای سنواتی رخ می‌دهد، بیان کرد: متاسفانه این معضل که سابقه‌ای بیش از یک دهه دارد، در نتیجه بی‌تدبیری مدیران وقت بوجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از عرضه چای سنواتی نیازمند اقدامی اساسی است، گفت: راهکارهایی از جمله تدارک دیدن مزایده بین المللی  و خروج چای سنواتی از کشور می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

مسرور با اشاره به شناسایی 50 هزار تن چای سنواتی در داخل کشور، افزود: این مسئله خطری جدی برای بازار این محصول است.

مدیرکل بازرسی گیلان با ابراز نارضایتی از شیوه‌هایی که تاکنون برای جلوگیری از عرضه چای سنواتی در کشور صورت گرفته، تصریح کرد: از وضع موجود راضی نیستیم.