معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امسال یک ماه زودتر شاهد شیوع آنفلوانزای در سطح کشور و استان گیلان هستیم، گفت: امسال هزار و ۳۵۰ مورد ابتلا به ویروس انفلوانزا در استان گیلان شناسایی شده است که 401 نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شده اند.

به گزارش ندای گیلان،فردین مهرابیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع ویروس آنفلوانزای فصلی، اظهار داشت: شهروندان می توانند با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به ویروس آنفلوانزا پیشگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امسال یک ماه زودتر شاهد شیوع آنفلوانزای در سطح کشور و استان گیلان هستیم، افزود: امسال هزار و ۳۵۰ مورد ابتلا به ویروس انفلوانزا در استان گیلان شناسایی شده است.

مهرابیان با اشاره به بستری شدن ۴۰۱ نفر از مبتلایان به ویروس آنفلوانزا در مراکز درمانی، گفت: در سال گذشته هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا شناسایی شده بود که از این تعداد ۱۳۷ مورد بستری شدند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی از سوی شهروندان به ویژه در فضای عمومی، تصریح کرد: شستن مرتب دست‌ها، نگهداشتن دهان و بینی با دستمال در مواقع زدن عطسه و انداختن دستمال آلوده داخل سطل زباله در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا موثر خواهد بود.

مهرابیان همچنین تأکید کرد: بیماران قلبی، دیابتی، تنفسی، سالمندان، کودکان، زنان باردار، دیالیزی و بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند باید موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

بیماری آنفلوآنزا یک ویروس تنفسی و متفاوت باسرماخوردگی است و با علایمی همچون تب و احساس کوفتگی همراه است و در مکان های متراکم مانند مهدهای کودک و مدارس و با انتقال قطرات تنفسی آلوده شیوع پیدا می کند.