رئیس اداره بهزیستی رشت با اشاره به اینکه تاکنون در این شهرستان 108 کودک کار شناسایی شده است، تصریح کرد: 11 نفر از این کودکان ساماندهی شده‌اند

به گزارش ندای گیلان از رشت،ام‌البنین انساندوست پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال با موضوع کودکان کار در فرمانداری این شهرستان با اشاره به وضعیت کودکان کار اظهار کرد: مفهوم کودکان کار به افراد زیر 18 سال اطلاق می‌شود و کودکان کار بر اساس آمار یونیسف است.

وی با بیان اینکه این کودکان باید مشغول به تحصیل باشند افزود: شرایط بد اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها کودکان را مجبور به کار کرده و آثار تخریبی این کودکان تا بزرگسالی ادامه می‌یابد و به افرادی مجرم و مبتلا تبدیل می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رشت با اشاره به اینکه تاکنون در این شهرستان 108 کودک کار شناسایی شده است، تصریح کرد: 11 نفر از این کودکان ساماندهی شده‌اند و برای 80 نفر دیگر مددکاری صورت گرفته و آگاه سازی خانواده‌های آنها انجام شده که تا حدودی نتیجه گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که درآمد کودکان را جایگزین نکنیم آسیب کودکان کار برطرف نمی‌شود، گفت: باید با کمک نهادهای حمایتی و دیگر دستگاه‌ها این موضوع را پیش ببریم تا شهری بدون کودک کار داشته باشیم.

انساندوست عدم همکاری کودکان کار را از دیگر مشکلات در راستای ساماندهی آنها عنوان کرد و یادآور شد: از تعداد کودکان شناسایی شده مذکور 30 نفر حاضر به همکاری نیستند ضمن اینکه کار ما با خشونت نیست و باید با فرهنگ‌سازی تعدادی از خانواده‌ها را فرهنگ‌سازی کنیم.

وی نگاه ترحمی جامعه نسبت به کودکان کار را از دیگر مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: باید کودکان را آماده زندگی کنیم و نگاه ترحمی کمکی به روند زندگی آنها نمی‌کند.فارس