رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شناخت عناصر وحدت‌بخش در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای تغییرات ساختار جغرافیایی خاورمیانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

 به گزارش نداي گيلان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شناخت عناصر وحدت‌بخش در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای تغییرات ساختار جغرافیایی خاورمیانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه بزرگ ملت ایران به تأسی از آموزه‌های اسلام و قیام عاشورای اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست و اظهار کرد: جوانان این مرز و بوم در طول هشت‌سال جنگ تحمیلی و در مبارزه علیه رژیم بعث عراق و حامیان آنها توانستند صحنه‌های درخشانی از غیرت و شجاعت را در تاریخ ایران اسلامی به ثبت برسانند که این آموزه‌های ارزشمند، آیینی ماندگار و جاویدان برای نسل‌های امروز و فردای ایران اسلامی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در فرصت گرانقدر هفته دفاع مقدس لازم است تا با تمرکز در ظرفیت‌های این هفته به معارف و قابلیت‌هایی توجه کنیم که شهیدان و ایثارگران را علمداران حرکت عاشورایی در دوران معاصر جلوه داده است، بیان کرد: شناخت عناصر وحدت‌بخش در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای تغییرات ساختار جغرافیایی خاورمیانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: از مجموع این عناصر، رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، حضور شخصیت‌های برجسته نظام در جبهه‌های نبرد از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی، اخلاص جوانان و آحاد رزمندگان و همراهی مردم در پشت جبهه، عواملی تأثیرگذار و بنیادی در پیروزی چشمگیر ملت ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی بوده است.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه امروزه مردم در جهان عرب و منطقه خاورمیانه دریافته‌اند که با دست خالی نیز می‌توان در برابر نفوذ آمریکا و همدستان آن ایستاد، گفت: مصداق بارز این ادعا، دلاوری رزمندگان اسلام در هشت‌سال نبرد بوده است که بدون چشم‌داشت به قدرت‌های بزرگ و تسلیم شدن در برابر زیاده‌خواهی آنان، تنها با توکل به خداوند در نصرت و غلبه مستضعفان بر مستکبران صحنه‌هایی درخشان خلق کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس به ویژه هشت‌ هزار شهید گیلان، خاطرنشان کرد: بی‌شک مجاهدت‌های فرزندان دیار میرزاکوچک در هشت‌سال جنگ تحمیلی در قالب لشگر قدس گیلان، صحنه‌هایی افتخار‌آمیز از همدلی و غیرت بوده است و قطعا حمایت همه‌جانبه مردم گیلان با اعزام کاروان‌های هزار کامیونی، شامل هدایا و سایر تدارکات نیز صحنه‌هایی از وحدت و همدلی را به نمایش گذاشت که این همدلی و همراهی‌ها نیازمند بررسی و دقت‌نظر اهالی قلم و اصحاب اندیشه در هفته دفاع مقدس است.